KudoZ home » English to Polish » Medical

Community Treatment Order

Polish translation: przymusowy nakaz leczenia (pozaszpitalny)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Community Based Treatment Order
Polish translation:przymusowy nakaz leczenia (pozaszpitalny)
Entered by: Eva Hussain

10:29 Jan 15, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical / mental health
English term or phrase: Community Treatment Order
Community treatment orders are provided for by the Mental Health Act 1986. They permit involuntary treatment of some people with mental illness while they live in the community. As such they offer a less restrictive option for involuntary treatment than inpatient treatment.
Eva Hussain
Australia
nakaz / rozporządzenie sądu odbycia leczenia otwartego/ pozaszpitlanego
Explanation:
za anglista, tak jak mowisz, z tym ,ze tlumaczyłabym order - bo to jest rodziaj wyroku sadowego nie zwiazanego z kara pozbawienia wolnosci , jest nakaz, rozporzadzenie pracy społęcznej , tu chodzi o leczenie otwarte ( w społeczeństwie)
a jesli kontekst wyjasnia w jaki sposób, byc moze na przykład w społeczeństwie - poprzez uczestnictwo w grupach jakiegos typu lub prace,

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 10:57:28 (GMT)
--------------------------------------------------

no a order to nie dokładnie skierowanie to jest nakaz - rozporzadzenie sadu- jest to decyzja/ wyrok a nie zalecenie

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 16:44:13 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

dziekuje ciesze sie ze sie przydalo
Selected response from:

magdat
Grading comment
Dzięki!

Ewa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1skierowanie na przymusowe leczenieanglista
3nakaz / rozporządzenie sądu odbycia leczenia otwartego/ pozaszpitlanegomagdat
3Community Treatment OrderKasia Ziolek


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Community Treatment Order


Explanation:
Wspólnotowy nakaz leczenia

Kasia Ziolek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 135

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anglista: to nie ma być UE :-)
2 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
skierowanie na przymusowe leczenie


Explanation:
przy czym chodzi o leczenie otwarte/pozaszpitalne/na oddziałach dziennych

Regres w opiece psychiatrycznej - (Służba Zdrowia nr 23-25; 21 ...
... się przez lekarza urażeni, mają żal o skierowanie na przymusowe leczenie, czasem
chodzi o ... na szpitale-molochy niż na dużo tańsze lecznictwo otwarte. ...
www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more3119c.html


    Reference: http://www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more3119c.html
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
59 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nakaz / rozporządzenie sądu odbycia leczenia otwartego/ pozaszpitlanego


Explanation:
za anglista, tak jak mowisz, z tym ,ze tlumaczyłabym order - bo to jest rodziaj wyroku sadowego nie zwiazanego z kara pozbawienia wolnosci , jest nakaz, rozporzadzenie pracy społęcznej , tu chodzi o leczenie otwarte ( w społeczeństwie)
a jesli kontekst wyjasnia w jaki sposób, byc moze na przykład w społeczeństwie - poprzez uczestnictwo w grupach jakiegos typu lub prace,

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 10:57:28 (GMT)
--------------------------------------------------

no a order to nie dokładnie skierowanie to jest nakaz - rozporzadzenie sadu- jest to decyzja/ wyrok a nie zalecenie

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 16:44:13 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

dziekuje ciesze sie ze sie przydalo


magdat
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Dzięki!

Ewa