KudoZ home » English to Polish » Medical

obtain medical attention

Polish translation: uzyskać pomoc medyczną


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:obtain medical attention
Polish translation:uzyskać pomoc medyczną
Entered by: emis

13:25 Jan 15, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: obtain medical attention
Uff, mam nadzieję, że to już ostatnie i więcej Was dzisiaj zadręcząć moimi pytaniami nie będę.

Chodzi mi o różnicę między:
Obtain medical attention if symptoms persist
a
Seek medical advice.
Obydwa zwroty pojawiają się w kontekście wiadomym, tj. karty charakterystyki.
Wydaje mi się, że seek medical advice is stronger, a zatem wezwać lekarza, zasięgnąć porady lekarza?
emis
uzyskać pomoc medyczną
Explanation:
.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3uzyskać pomoc medycznąxxxOTMed
4otrzymać opiekę medyczną
bartek
4pozostać pod opieką lekarską
Pawel Czernecki


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pozostać pod opieką lekarską


Explanation:
seek medical advice - zasięgnąć porady lekarza (jednorazowo)
obtain medical attention - pozostać pod opieką lekarską, zapewnić opiekę lekarską (na dłużej - if symptoms persist)

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
otrzymać opiekę medyczną


Explanation:
poszukać opieki medycznej - seek
udać się do lekarza - seek

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
uzyskać pomoc medyczną


Explanation:
.

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romuald Pawlikowski
18 mins

agree  Tomasz Tluczkiewicz: "attention" to jeszcze nie opieka
6 hrs

agree  magdat
10 hrs