KudoZ home » English to Polish » Medical

complete open reading frame of a cDNA molecule

Polish translation: otwarta ramka odczytu (cząsteczki cDNA)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:open reading frame (of a cDNA molecule)
Polish translation:otwarta ramka odczytu (cząsteczki cDNA)
Entered by: vladex

09:08 Jan 21, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: complete open reading frame of a cDNA molecule
j.w.
Robert Ćwik
otwarta ramka odczytu cząsteczki cDNA
Explanation:
często stosuje się skrót ORF
tak bez reszty zdania, nie do końca wiem, o co chodzi z "complete" - może to być przymiotnik "cała, kompletna" albo np. czasownik :-)

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-01-21 09:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

drugi link daje proste objaśnienie terminu:

http://arete.ibb.waw.pl/html/leksykon/search_report_en?nazwa...
http://www.biologia.pl/slownik/Ramka_odczytu.phtml
Selected response from:

vladex
Grading comment
Dzięki serdeczne. Bardzo pomocne było. Za poprzednie też dziękuję. Niestety punktów podzielić się nie da :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2otwarta ramka odczytu cząsteczki cDNA
vladex
5 -1kompletna otwarta ramka odczytu łańcucha cDNAmedyk


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
complete open reading frame of a cdna molecule
otwarta ramka odczytu cząsteczki cDNA


Explanation:
często stosuje się skrót ORF
tak bez reszty zdania, nie do końca wiem, o co chodzi z "complete" - może to być przymiotnik "cała, kompletna" albo np. czasownik :-)

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-01-21 09:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

drugi link daje proste objaśnienie terminu:

http://arete.ibb.waw.pl/html/leksykon/search_report_en?nazwa...
http://www.biologia.pl/slownik/Ramka_odczytu.phtml

vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431
Grading comment
Dzięki serdeczne. Bardzo pomocne było. Za poprzednie też dziękuję. Niestety punktów podzielić się nie da :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JanuszF: Tym razem to ja nie mogę się nie zgodzić :-)
39 mins
  -> a ja tym razem byłem szybszy :-)

agree  Polangmar
3441 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
kompletna otwarta ramka odczytu łańcucha cDNA


Explanation:
otwarta ramka odczytu to taka czesc genu, która aktualnie jest przepisywana na mRNA. Można to sobie wyobrazic jako takie okienko, które sunie po centymetrze, tu centymetrem jest lancuch cDNA.

Owszem, używa sie czasem skrotu angielskiego ORF, ale istnieje odpowiedni termin polski, ktory podaje powyzej.


    Reference: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&d...
medyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 144

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Nie ma potrzeby zamieniania cząsteczki na łańcuch.
3441 days