ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Medical: Cardiology

coronary incident

Polish translation: zdarzenie wieńcowe


13:04 Jun 19, 2017
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: coronary incident
Monty is still in a coma and unresponsive. He had a “coronary
incident” but they managed to stabilize him.

Monty został postrzelony, miał przerwaną tętnicę szyjną i uszkodzony rdzeń kręgowy w odcinku szyjnym i jest tuż po operacji, w trakcie której ten incydent się zdarzył. Co to mogło być, zatrzymanie akcji serca?
allp
Poland
Polish translation:zdarzenie wieńcowe
Explanation:
Kiedyś preferowano "incydent wieńcowy", teraz w ramach odkalkowania j. polskiego promuje się zdarzenia. Mogło być wszystko: zakrzep, zator, rozwarstwienie ściany tętnicy...
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
Dziękuję i bardzo chętnie przyłączam się do akcji odkalkowywania :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5zdarzenie wieńcowe
Marcin Pustkowski
3 +3incydent wieńcowyRobert Foltyn
3 +2incydent wieńcowymike23


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
zdarzenie wieńcowe


Explanation:
Kiedyś preferowano "incydent wieńcowy", teraz w ramach odkalkowania j. polskiego promuje się zdarzenia. Mogło być wszystko: zakrzep, zator, rozwarstwienie ściany tętnicy...

Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję i bardzo chętnie przyłączam się do akcji odkalkowywania :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Tak na pewno jest ładniej. Pozdrawiam.
1 min
  -> Michał, dziękuję bardzo!

agree  Kuba Kościelniak: Zgadzam się, z ideą odkalkowania języka również! ;-)
2 mins
  -> Kuba - dzięki wielkie!

agree  Robert Foltyn: Nie pozostaje nic innego, jak zgodzić się ;)
4 mins
  -> Pozstaje, ale właśnie to pisałem o zasadach na tym forum. Oczywiście jest rywalizacja, ale jesteśmy przede wszystkim kolegami czy przyjaciółmi. Dziękuję Robercie!

agree  Frank MacroJanus: Często mi się zdarza z Tobą zgodzić.
45 mins
  -> Jeszcze raz dziękuję Frank i życzę Ci miłego dnia.//I vice versa :)

agree  Aleksandra Wójcik
1 hr
  -> Dziękuję Aleksandro!

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
incydent wieńcowy


Explanation:
incydent wieńcowy

mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski: Ale incydent cały czas się spotyka.
1 min
  -> Dziękuję Marcinie.

agree  Robert Foltyn: Chyba się zgodzę ;)
4 mins
  -> To miło, dzięki ;)

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
incydent wieńcowy


Explanation:
Ostry incydent wieńcowy jest stanem ostrym związanym z chorobą wieńcową. Może przebiegać pod postacią niestabilnej choroby wieńcowej lub zawału serca

http://chorobawiencowa.mp.pl/lista/64174,co-to-jest-incydent...

Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcin Pustkowski: Robert, teraz przeważa "zdarzenie", ale incydent cały czas się spotyka.
2 mins

agree  mike23: Ja chyba też się zgodzę ;)
16 mins

agree  Piotr Łazorko
3 hrs