KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

gross and fine motor co-ordination and skills

Polish translation: koordynacja motoryki dużej i małej i umijętności motoryczne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gross and fine motor co-ordination and skills
Polish translation:koordynacja motoryki dużej i małej i umijętności motoryczne
Entered by: arletad

19:53 May 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / cerebral palsy
English term or phrase: gross and fine motor co-ordination and skills
X has a range of physical difficulties affecting both her gross and fine motor co-ordination and skills.

Męczę się główie nad gross i fine. Myślę, że gross to może w znaczeniu 'ogólny', ale fine mnie zbija z tropu, bo wydawałoby mi się, że jeśli ma się ogólne trudności z czymś to eliminuje to fine....
arletad
motoryka duża i mała
Explanation:
zaczynam od zabaw ogolnie usprawniaj±cych, ćwiczenia ruchowe, zabawy z kinezjologii, motoryka duża po to by przej¶ć do motoryki małej i precyzyjnej.
http://www.logopeda.org.pl/?s=37&wyswietl=2313

Motoryka duża: sprawno¶ć przemieszczania się ciała w przestrzeni jest przez dziecko wykonywana chętnie, automatycznie, gdyż dzieci kochaj± ruch i nie wymaga specjalnej koordynacji. Słabo jest natomiast wykształcona motoryka mała, dlatego wymaga odpowiednich ćwiczeń jak: wycinanie, rysowanie, pisanie, lepienie z plasteliny, konstruowanie modeli itp.
http://www.spmarcinkowice.chelmiec.iap.pl/publikacje/ele K/c...
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Serdeczne dzięki. Sorry Michał, choć twoja opcja jest 'pełniejsza', Allp odpowiedział/a szybciej i sedno sprawy zostało już rozwiązane. Dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5koordynacja motoryki dużej i małej i umiejętności motoryczne
Michal Berski
4motoryka duża i mała
allp


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motoryka duża i mała


Explanation:
zaczynam od zabaw ogolnie usprawniaj±cych, ćwiczenia ruchowe, zabawy z kinezjologii, motoryka duża po to by przej¶ć do motoryki małej i precyzyjnej.
http://www.logopeda.org.pl/?s=37&wyswietl=2313

Motoryka duża: sprawno¶ć przemieszczania się ciała w przestrzeni jest przez dziecko wykonywana chętnie, automatycznie, gdyż dzieci kochaj± ruch i nie wymaga specjalnej koordynacji. Słabo jest natomiast wykształcona motoryka mała, dlatego wymaga odpowiednich ćwiczeń jak: wycinanie, rysowanie, pisanie, lepienie z plasteliny, konstruowanie modeli itp.
http://www.spmarcinkowice.chelmiec.iap.pl/publikacje/ele K/c...

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 103
Grading comment
Serdeczne dzięki. Sorry Michał, choć twoja opcja jest 'pełniejsza', Allp odpowiedział/a szybciej i sedno sprawy zostało już rozwiązane. Dzięki.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
koordynacja motoryki dużej i małej i umiejętności motoryczne


Explanation:
.

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1742