KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

cat scratch

Polish translation: bartoneloza/choroba kociego pazura


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cat scratch
Polish translation:bartoneloza/choroba kociego pazura
Entered by: Miroslawa Jodlowiec

08:58 May 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: cat scratch
cat scratch disease
Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
choroba kociego pazura
Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2005-05-20 09:01:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.pzh.gov.pl/przeglad_epimed/56-3/563_03.html
Bakterie z rodzaju Bartonella wywołują zakażenia o różnych objawach i umiejscowieniu. Wyróżnia się kilka klinicznych postaci zakażeń B. henselae lub B. quintana. Najczęściej jest to choroba kociego pazura-CSD (ang.: cat scratch disease), a także bakteriemia, zapalenie wsierdzia, pręcikowata naczyniakowatość, plamica wątrobowa. W Polsce CSD nie była objęta obowiązkowym zgłaszaniem i rejestracją, dlatego głównym źródłem informacji o jej występowaniu są dane z badań laboratoryjnych. W przedstawionej pracy przeprowadzono analizę epidemiologiczną zachorowań na bartonelozę w latach 1998-2001.
Selected response from:

ZenonStyczyrz
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4choroba kociego pazura
ZenonStyczyrz
5 +1choroba kociego pazura
Pawel Baka


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
choroba kociego pazura


Explanation:
...

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1177

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Slavianka
2 hrs

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
choroba kociego pazura


Explanation:
IMO

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2005-05-20 09:01:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.pzh.gov.pl/przeglad_epimed/56-3/563_03.html
Bakterie z rodzaju Bartonella wywołują zakażenia o różnych objawach i umiejscowieniu. Wyróżnia się kilka klinicznych postaci zakażeń B. henselae lub B. quintana. Najczęściej jest to choroba kociego pazura-CSD (ang.: cat scratch disease), a także bakteriemia, zapalenie wsierdzia, pręcikowata naczyniakowatość, plamica wątrobowa. W Polsce CSD nie była objęta obowiązkowym zgłaszaniem i rejestracją, dlatego głównym źródłem informacji o jej występowaniu są dane z badań laboratoryjnych. W przedstawionej pracy przeprowadzono analizę epidemiologiczną zachorowań na bartonelozę w latach 1998-2001.

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 95
Grading comment
dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojciech Froelich
1 hr
  -> dziękuję

agree  Szymon Cegielka
2 hrs

agree  possum
5 hrs

agree  Piotr Sawiec: to i ja tutaj zgodnie z efektem stadnym ;-)
7 hrs