KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

paps

Polish translation: wynik cytologii macicy


09:28 Jun 16, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: paps
HPV 6 can cause the most frequent and disruptive consequences for patients, such as:
Recurring abnormal Paps
xxxnnowak
Polish translation:wynik cytologii macicy
Explanation:
pewnie się podkładam kolegom lekarzom...

pap smear - wymaz z szyjki macicy
jeśli jest mowa o "abnormal paps", to zapewne chodzi o wyniki, no bo samo wykonanie wymazu nie może być "abnormal"
Selected response from:

PAS
Grading comment
Chodzi chyba o nieprawidłowy wynik testu Pap, dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4brodawczaki/kłykciny
Michal Berski
3 +1wynik cytologii macicy
PAS


Discussion entries: 2





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wynik cytologii macicy


Explanation:
pewnie się podkładam kolegom lekarzom...

pap smear - wymaz z szyjki macicy
jeśli jest mowa o "abnormal paps", to zapewne chodzi o wyniki, no bo samo wykonanie wymazu nie może być "abnormal"


    Reference: http://www.cancervic.org.au/cancer1/multilingualInformation/...
PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Chodzi chyba o nieprawidłowy wynik testu Pap, dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: faktycznie nie masz racji
5 mins

agree  pidzej: też myślę że chodzi o badanie metodą Papanicolaou
14 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brodawczaki/kłykciny


Explanation:
papillomas
Chyba

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2005-06-16 09:47:42 GMT)
--------------------------------------------------

na pewno
http://www.jem.org/cgi/content/abstract/120/2/197

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1742

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PAS: OK, ale czy rzeczywiście na pewno? Konsekwencją zarażenia HPV 6 może być "recurring abnormal pap"; papilloma chyba sama w sobie jest "abnormal", więc po co by tak pisać?
10 mins
  -> abnormal może znaczyć: nietypowy/o nietypowym przebiegu