KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

adhesive

Polish translation: klej zębowy, materiał wiążący


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:adhesive
Polish translation:klej zębowy, materiał wiążący
Entered by: Adrian Gwizdala

21:31 Feb 14, 2006
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / dental
English term or phrase: adhesive
chodzi o termin stomatologiczny, coś do przyklejania zamków na zęby chyba?
Adrian Gwizdala
klej zębowy
Explanation:
Konstrukcje stosujące klej zębowy bywają niewygodne, a przy tym mogą spadać
podczas mówienia lub jedzenia. należy wówczas całkowicie zrezygnować z ...
dentpol.com/pl/a_usmiech.html - 20k - Wynik uzupełniający -

brzmi trochę niefajnie..ale np w protetyce służy do utrzynywania źle dobranych protez...
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3klej zębowy
Maciej Andrzejczak
5adhezyjnyBTS COGITO
3klej do szkliwa
Rodotek
3klej dentystyczny/klej stomatologicznyJolanta Tuzel


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
klej zębowy


Explanation:
Konstrukcje stosujące klej zębowy bywają niewygodne, a przy tym mogą spadać
podczas mówienia lub jedzenia. należy wówczas całkowicie zrezygnować z ...
dentpol.com/pl/a_usmiech.html - 20k - Wynik uzupełniający -

brzmi trochę niefajnie..ale np w protetyce służy do utrzynywania źle dobranych protez...

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 110
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathy O: moj ojciec wlasnie takich uzywal
9 mins

agree  Michał Wiśniewski
22 mins

agree  mrall: klej stomatologiczny lepiej brzmi, ale: Cementowanie - proces "przyklejenia" korony, zamka lub innych do zęba..;-) http://skocz.pl/axzh
30 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
adhezyjny


Explanation:
To jest termin dosc powszechnie w farmacji i medycynie stosowany. Pasta adhezyjna, opatrunek adhezyjny itp. (czyli przylegający).

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2006-02-14 21:47:45 GMT)
--------------------------------------------------

Polecam tez link http://www.medbook.com.pl/medhome/product.php?pline=1&code=2...
"....protez adhezyjnych, tj. protez przyklejanych do zębów własnych pacjenta."

BTS COGITO
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klej dentystyczny/klej stomatologiczny


Explanation:
maybe one ot these will work

Jolanta Tuzel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klej do szkliwa


Explanation:


Rodotek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2