KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

osteopoikilosis

Polish translation: plamistość kości


20:35 Aug 10, 2006
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Dermatology
English term or phrase: osteopoikilosis
rodzaj choroby będący czynnikiem ryzyka powstawania bliznowców
marcopolo
Polish translation:plamistość kości
Explanation:
plamistość kości (osteopoikilosis)

http://www.osteoforum.org.pl/sesja_pla.html :
Zespół Buschke-Ollendorffa (BOS) jest dominującym autosomalnym zaburzeniem charakteryzującym się klinicznie występowaniem zmian skórnych o charakterze rozsianych, biało-żółtych skórno-podskórnych guzków (dermatofibrosis lenticularis disseminata) i plamistości kości (osteopoikilosis).

Małgorzata Frankowska, Stanisław Frankowski, Stanisław Sosnowski, Heliodor Adam Kasprzak:
Plamistość kości - osteopoikiloza - opis przypadku ...
Selected response from:

Olga Karp
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4choroba Albersa i Schönberga, marmurowatość kości
DarekS
3plamistość kości
Olga Karp


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
choroba Albersa i Schönberga, marmurowatość kości


Explanation:
Słownik medyczny Słomskich:
osteopoikilosis = osteopetrosis = choroba Albersa i Schönberga, marmurowatość kości

DarekS
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 70

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plamistość kości


Explanation:
plamistość kości (osteopoikilosis)

http://www.osteoforum.org.pl/sesja_pla.html :
Zespół Buschke-Ollendorffa (BOS) jest dominującym autosomalnym zaburzeniem charakteryzującym się klinicznie występowaniem zmian skórnych o charakterze rozsianych, biało-żółtych skórno-podskórnych guzków (dermatofibrosis lenticularis disseminata) i plamistości kości (osteopoikilosis).

Małgorzata Frankowska, Stanisław Frankowski, Stanisław Sosnowski, Heliodor Adam Kasprzak:
Plamistość kości - osteopoikiloza - opis przypadku ...

Olga Karp
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26