KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

ambulance company

Polish translation: prywatne pogotowie ratunkowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ambulance company
Polish translation:prywatne pogotowie ratunkowe
Entered by: Justyna Kula

12:32 Oct 23, 2006
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: ambulance company
Chodzi o prywatną firmę, która dysponuje kilkoma karetkami i zajmuje się transportem medycznym.
Justyna Kula
prywatne pogotowie ratunkowe
Explanation:
imho :-)

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-10-24 07:20:18 GMT)
--------------------------------------------------

Patrząc na propozycję Piotra, pragnę dodać coś na poparcie mojej: otóż kiedy spotykałam się z terminem "ambulance company" chodziło zazwyczaj o firmę, której podstawową działalnością był - owszem - transport pacjentów, czy też ciał, ale świadczyła ona też podstawowe usługi medyczne - i nie chodziło tu wyłącznie o pierwszą pomoc w razie wypadku. Stąd "prywatne pogotowie ratunkowe". :-)

Ps. A skoro jesteśmy w temacie to polecam film nt. "ambulance companies": Mother, Jugs & Speed (1976 r.) z Billem Cosby'm i Raquel Welch. ;-)
Selected response from:

Marcelina Haftka
Poland
Grading comment
wielkie dzięki, to będzie jednak to określenie, bo występuje w sieci z nazwą tej firmy, której dotyczy tłumaczenie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2prywatne pogotowie ratunkoweMarcelina Haftka
4przedsiębiorstwo transportu sanitarnego
Piotr Sawiec


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przedsiębiorstwo transportu sanitarnego


Explanation:
ew. transportu medycznego. Pogotowie ratunkowe jest instytucją, która nie świadczy zasadniczo transportu, ale ratuje życie i zdrowie, jeżeli więc coś zajmuje sie transportem, to pogotowiem nie jest.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
prywatne pogotowie ratunkowe


Explanation:
imho :-)

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-10-24 07:20:18 GMT)
--------------------------------------------------

Patrząc na propozycję Piotra, pragnę dodać coś na poparcie mojej: otóż kiedy spotykałam się z terminem "ambulance company" chodziło zazwyczaj o firmę, której podstawową działalnością był - owszem - transport pacjentów, czy też ciał, ale świadczyła ona też podstawowe usługi medyczne - i nie chodziło tu wyłącznie o pierwszą pomoc w razie wypadku. Stąd "prywatne pogotowie ratunkowe". :-)

Ps. A skoro jesteśmy w temacie to polecam film nt. "ambulance companies": Mother, Jugs & Speed (1976 r.) z Billem Cosby'm i Raquel Welch. ;-)


    Reference: http://www.google.pl/search?hs=yye&hl=pl&client=firefox-a&rl...
Marcelina Haftka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
wielkie dzięki, to będzie jednak to określenie, bo występuje w sieci z nazwą tej firmy, której dotyczy tłumaczenie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Rozwarzewska
4 mins
  -> Dziękuję :-)

agree  legato
2 hrs
  -> Dziękuję :-)