KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

midlines

Polish translation: linia pośrodkowa ciała


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:midline
Polish translation:linia pośrodkowa ciała
Entered by: Piotr Sawiec

08:38 Feb 12, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: midlines
There is an injury just below the right shoulder blade. One hundred and thirty centimetres from the right heel and, four centimeters to the right of the midlines consistent with a gunshot entry wound.

Czy linia biegnąca wzdłuż kręgosłupa przez środek pleców ma jakąś swoją nazwę?
lim0nka
United Kingdom
linia środkowa ciała
Explanation:
Termin anatomiczny

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-02-12 19:38:41 GMT)
--------------------------------------------------

chociaż po zerknięciu do słownika anatomicznego, tam jest linia pośrodkowa, nie mam już niestety starych podręczników anatomii do weryfikacji tego

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-02-12 19:40:38 GMT)
--------------------------------------------------

natomiast w rozmowie pomiędzy lekarzami mówimy "w linii środkowej ciała", nie słyszałem, żeby ktoś mówił o "linii pośrodkowej". G. Pałka też jest z Krakowa, więc ta sama szkoła, jak widać po linku cytowanym przez makawę :-)

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2007-02-19 23:46:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

wpisuję do glosariusza "linia pośrodkowa ciała", tak jest słownikowo i raczej więcej źródeł za tym przemawia, Kalip ma tu rację.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3linia środkowa ciała
Piotr Sawiec
5linia pośrodkowaKalip
4oś ciała
bajbus


Discussion entries: 4





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oś ciała


Explanation:
A line drawn down the middle of the body, from anterior to posterior. Essentially equivalent to axis.
js082.k12.sd.us/My_Classes/Advanced_Biology/Pig_Dissection/terms_we_have_covered.htm

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-12 09:00:50 GMT)
--------------------------------------------------

www.bdid.com/termsm.htm

bajbus
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

3 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
linia pośrodkowa


Explanation:
Jeszcze raz obstaję przy linii pośrodkowej. Osobom wątpiącym polecam sięgnąć do łacińskiego pierwowzoru: linea mediana (linia pośrodkowa). Nie ma żadnej linii środkowej. Przypominam, że Bochenek też był z Krakowa.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days5 hrs (2007-02-15 14:24:32 GMT)
--------------------------------------------------

p.s. dla niewtajemniczonych - Bochenek jest autorem najbardziej znanego polskiego podręcznika anatomii.

Kalip
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 110

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
linia środkowa ciała


Explanation:
Termin anatomiczny

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-02-12 19:38:41 GMT)
--------------------------------------------------

chociaż po zerknięciu do słownika anatomicznego, tam jest linia pośrodkowa, nie mam już niestety starych podręczników anatomii do weryfikacji tego

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2007-02-12 19:40:38 GMT)
--------------------------------------------------

natomiast w rozmowie pomiędzy lekarzami mówimy "w linii środkowej ciała", nie słyszałem, żeby ktoś mówił o "linii pośrodkowej". G. Pałka też jest z Krakowa, więc ta sama szkoła, jak widać po linku cytowanym przez makawę :-)

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2007-02-19 23:46:03 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

wpisuję do glosariusza "linia pośrodkowa ciała", tak jest słownikowo i raczej więcej źródeł za tym przemawia, Kalip ma tu rację.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189
Grading comment
Bardzo dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
49 mins

agree  Marek Koprowski: A nie "pośrodkowa"?
5 hrs
  -> być może, podejrzewam, że jest tu kilka możliwości, zależnie od autora podręcznika anatomii, u nas było środkowa

agree  Magdalena Wysztygiel
6 hrs

disagree  Kalip: zależnie od jakiego autora? ciekawe
3 days3 hrs
  -> chciałbym tylko zauważyć, że linia pośrodkowa jest cytowana na podstawie słownika anatomicznego, niestety pewne terminy nie są nazywane w jeden sposób, niestety nie mam aktualnie podręcznika anatomii. Oddaję natomiast pierwszeństwo z cytowanego linka.

agree  literary: nos, warga - raczej "linia środkowa" w fachowych tekstach
3001 days