KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

high-frequency sloping hearing loss

Polish translation: niedosłuch w zakresie wysokich częstotliwości / niedosłuch na wysokich częstotliwościach


16:07 Mar 10, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical (general) / hearing loss
English term or phrase: high-frequency sloping hearing loss
Dokument dotyczy narażenia na hałas i uszkodzeń słuchu w miejscu pracy, autorzy zagłębiają się bardzo szczegółowo w budowę układu słuchowego i mechanizm słyszenia.

Elevation of hearing threshold is loss of sensitivity to sounds at specific frequencies. There are various types of hearing loss. However, the most commonly observed hearing loss is experienced as a result of exposure to industrial noise in the 2 – 6 kHz frequency range; so-called ***"high-frequency sloping hearing loss".
tabor
Poland
Polish translation:niedosłuch w zakresie wysokich częstotliwości / niedosłuch na wysokich częstotliwościach
Explanation:
http://tinyurl.com/ypadng
na drugiej stronie http://tinyurl.com/2bs2b2
Selected response from:

bartek
Grading comment
DZIĘKUJĘ : )
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1niedosłuch w zakresie wysokich częstotliwości / niedosłuch na wysokich częstotliwościach
bartek
3utrata słuchu w zakresie wysokich częstotliwości
Magdalena Wysztygiel


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niedosłuch w zakresie wysokich częstotliwości / niedosłuch na wysokich częstotliwościach


Explanation:
http://tinyurl.com/ypadng
na drugiej stronie http://tinyurl.com/2bs2b2

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 393
Grading comment
DZIĘKUJĘ : )

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Wysztygiel
9 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
utrata słuchu w zakresie wysokich częstotliwości


Explanation:
propozycja - utrata słuchu spowodowana narażeniem na hałas lub środki ototoksyczne zaczyna się od utraty zdolności słyszenia właśnie dźwięków o wysokiej częstotliwości.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-10 17:15:07 GMT)
--------------------------------------------------

przepraszam! niechcący powieliłam odpowiedź! (nie należy odbierać telefonów ;))

Magdalena Wysztygiel
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1078