KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

incentive spirometry

Polish translation: zachęta spirometryczna


19:59 Mar 29, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Anestezjologia/opieka pooperacyjna
English term or phrase: incentive spirometry
Incentive spirometry should be used as a way to encourage the patient to take breaths and cough.
Tomasz Kucmin
Polish translation:zachęta spirometryczna
Explanation:
Druga możliwa wersja: bodziec spriometryczny

Chodzi o animowane sekwencje wyświetlane podczas wysiłku oddechowego, np. strażak gaszący pożar, strumień wody tym silniejszy, im większy strumień powietrza.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2007-03-30 05:00:09 GMT)
--------------------------------------------------

Gramatycznie w tym zdaniu - "spirometria z zachętą" albo "spirometria z bodźcem"
Selected response from:

Marek Pawelec
Grading comment
Dzięki za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zachęta spirometryczna
Marek Pawelec
2 -1spirometria wysiłkowa
SlawekW


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
spirometria wysiłkowa


Explanation:
nie ma ekspertów, to coś zasugeruję http://tinyurl.com/2py26w

SlawekW
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 77

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  nadrat: zdecydowanie nie o to chodzi
1022 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zachęta spirometryczna


Explanation:
Druga możliwa wersja: bodziec spriometryczny

Chodzi o animowane sekwencje wyświetlane podczas wysiłku oddechowego, np. strażak gaszący pożar, strumień wody tym silniejszy, im większy strumień powietrza.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2007-03-30 05:00:09 GMT)
--------------------------------------------------

Gramatycznie w tym zdaniu - "spirometria z zachętą" albo "spirometria z bodźcem"

Marek Pawelec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 121
Grading comment
Dzięki za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  nadrat: może lepiej "oddychanie motywane spirometrycznie" lub "wentylacja z motywacją spirometryczną"
1022 days