KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

patients being censored

Polish translation: tu: analiza obejmująca dane do zakończenia kwalifikacji...


10:53 Sep 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Raport z badań klinicznych
English term or phrase: patients being censored
Jeszcze jeden problem w tekście, który zamieściłem w poprzednim pytaniu.

Chodzi o cały fragment :patients being censored at the end of their health plan enrollment.


Survival analysis was conducted to examine the first occurrence of acute myocardial infarction, CABG surgery or stroke after index A1C control with patients being censored at the end of their health plan enrollment.
Tomasz Kucmin
Polish translation:tu: analiza obejmująca dane do zakończenia kwalifikacji...
Explanation:
Problem w tym, że nie nie wiemy czy censored oznacza *zakończenie analizy* danych czy *zakończenie gromadzenia* danych.
Proponuję wersję uwzględniającą obie możliwości.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dzięki za pomoc i dyskusję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tu: analiza obejmująca dane do zakończenia kwalifikacji...xxxOTMed
3 +2z przyjęciem do analizy statusu pacjenta
Tomasz Poplawski
4...przy czym momentem ucięcia obserwacji było zakończenie kwalifikacji...
Pawel Baka
3pacjenci zostali wyłączeni z analizy
Michal Berski


Discussion entries: 1





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pacjenci zostali wyłączeni z analizy


Explanation:
albo dane pacjentów zostały ocenzurowane (z dniem)

--------------------------------------------------
Note added at   52 min (2007-09-20 11:46:04 GMT)
--------------------------------------------------

czyli pacjentów przestano analizować, gdy minął okres ich udziału w danym programie leczenia

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1742

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Poplawski: Tomek zadał parę dni temu podobne pytanie: http://www.proz.com/kudoz/2147479; czy na pewno chodzi tu o wyłączenie z analizy, czy też o przyjęcie danych z danego dnia jako danych końcowych, jak w tamtym pytaniu?
34 mins
  -> nie zwróciłem uwagi

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
z przyjęciem do analizy statusu pacjenta


Explanation:
... z chwilą zakończenia udziału...
tak mi to wygląda, analogicznie do mojej odpowiedzi cytowanej w komentarzu do Michała

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-20 12:32:20 GMT)
--------------------------------------------------

albo ta wersja z ocenzurowaniem

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 387

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Brzozajabrzoza: albo innymi słowami - poddając analizie dane ucięte z chwilą zakończenia udziału... // wyjaśnienie pojęcia "censored data": http://www.weibull.com/LifeDataWeb/data_classification.htm
4 hrs
  -> dzięki, całkiem zgrabne ujęcie tego koszmarka, z którym trzeba sobie całkiem często radzić; ale tym razem też nie krzyczałbym "precz z cenzurą"!

neutral  xxxOTMed: popieram tok rozumowania, ale nie ze sformułowaniem (dane ucięte - mocno nieporadne)
20 hrs

agree  Pawel Baka: Obawiam się, Grzegorzu, że musimy nauczyć się żyć z "danymi uciętymi" - w statystyce to ugruntowane (choć faktycznie nieporadne) pojęcie.
10 days

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tu: analiza obejmująca dane do zakończenia kwalifikacji...


Explanation:
Problem w tym, że nie nie wiemy czy censored oznacza *zakończenie analizy* danych czy *zakończenie gromadzenia* danych.
Proponuję wersję uwzględniającą obie możliwości.


xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Dzięki za pomoc i dyskusję!

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...przy czym momentem ucięcia obserwacji było zakończenie kwalifikacji...


Explanation:
Tak wynika z tekstu...

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1177