KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

original diagnostic block

Polish translation: pierwotna próbka diagnostyczna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:original diagnostic block
Polish translation:pierwotna próbka diagnostyczna
Entered by: Joanna Sobolewska-Kurpiel

22:05 Oct 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / diagnostyka nowotworów
English term or phrase: original diagnostic block
Original diagnostic block should be located and acquired at screening visit for those patients consentig to exploratory biomarker research - jako przypis do : Tumour tissue sample for exploratory biomarker research. Tekst dotyczy badania klinicznego pacjentów z rakiem prostaty
Joanna Sobolewska-Kurpiel
Poland
pierwotna próbka diagnostyczna
Explanation:
IMO w tym przypadku próbka diagnostyczna to bioptat, zwykle w kształcie walca (wyciętego przez igłę biopsyjną), pobierany podczas pierwszej wizyty
Selected response from:

Magdalena Wysztygiel
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1oryginalny preparat histopatologiczny
M_Stojek
3 +2pierwotna próbka diagnostyczna
Magdalena Wysztygiel


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pierwotna próbka diagnostyczna


Explanation:
IMO w tym przypadku próbka diagnostyczna to bioptat, zwykle w kształcie walca (wyciętego przez igłę biopsyjną), pobierany podczas pierwszej wizyty

Magdalena Wysztygiel
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1078
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxOTMed: też bym to tak tłumaczył
1 hr
  -> dziękuję :)

agree  Michal Berski: logiczne
21 hrs
  -> dzięki :)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
oryginalny preparat histopatologiczny


Explanation:
Dałabym "preparat histopatologiczny" zamiast "próbka diagnostyczna", bo chodzi przecież o bloczek, prawda?

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-10-21 20:50:29 GMT)
--------------------------------------------------

Moim zdaniem próbka nie jest pobierana w czasie pierwszej wizyty. "Original diagnostic block should be *located* (odnaleziony) and acquired (odzyskany) at screening visit".
Ja to rozumiem w ten sposób, że wraca się do pierwszego preparatu i w nim "dorabia" dodatkowe oznaczenia (czyli np. biomarkery). Ale najpierw trzeba preparat (czyli bloczek) odnaleźć.

M_Stojek
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 340
Notes to answerer
Asker: Dziękuję bardzo za pomoc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magdalena Wysztygiel: Zatapianie preparatu w bloczku podczas pierwszej wizyty wydaje mi się nieprawdopodobne. I czy preparat może być nieoryginalny?
5 hrs
  -> Nie nie, chodzi moim zd o to, że przy włączeniu do badania badacz stara się odzyskać pierwotny preparat histpat (w postaci bloczku, bo tak się przechowuje)

agree  Brzozajabrzoza: to możliwe, niewykluczone że badanie dotyczy chorych już wcześniej leczonych i chodzi teraz o to, żeby mieć do dalszych badań ten preparat, na podstawie którego ustalono kiedyś rozpoznanie. Tym niemniej obie odpowiedzi są moim zdaniem OK
1 day10 mins