KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

testy alergiczne naskórne

Polish translation: skin prick tests


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:testy alergiczne śródskórne
Polish translation:skin prick tests
Entered by: M_Stojek

15:30 Nov 8, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / allergy
English term or phrase: testy alergiczne naskórne
Kontekst: karta wypisowa. Wyniki testów *naskórnych* (roztocza, sierść kota,...) Nie wiem, czy chodzi o testy naskórkowe? Skin prick testing???
M_Stojek
skin prick tests
Explanation:
autor oryginału średnio siedzi w testach, bo są to testy śródskórne, reakcję IgE zależną, bo taka na ogół ma tu miejsce, bada sie testami punktowymi, zatem o ile test naskórny to "patch test" czyli test płatkowy, o tyle nie stosuje się ich do diagnostyki alergii na kurz, kota etc. confidence 5 to zatem nie dla tłumaczenia ale dla testu

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-11-08 17:56:29 GMT)
--------------------------------------------------

swoją drogą zrobiłem ich paręset więc wydaje i się, że coś tam kumam

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-11-08 17:57:13 GMT)
--------------------------------------------------

patch tests nie tylko w contact dermatitis, ale wszędzie tam, gdzie podejrzewasz alergię typu IV

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-11-08 21:25:22 GMT)
--------------------------------------------------

wszelkie enteropatie w przebiegu alergii na pokarm, mogą rozwijać się w przebiegu reakcji IV typu, część postaci atopowego zapalenia skóry również
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Dzięki za pomoc i obszerny komentarz fachowy :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5skin prick tests
Piotr Sawiec
4patch test / patch testingannie_t


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
patch test / patch testing


Explanation:
http://www.netdoctor.co.uk/health_advice/examinations/patcht...

http://en.wikipedia.org/wiki/Patch_test_(medicine)

annie_t
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Zapomniałam dodać, że chodzi o astmę, więc chyba nie patch, bo to raczej tylko w contact dermatitis... a może się mylę? Tak czy owak bardzo dziękuję :-)


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
skin prick tests


Explanation:
autor oryginału średnio siedzi w testach, bo są to testy śródskórne, reakcję IgE zależną, bo taka na ogół ma tu miejsce, bada sie testami punktowymi, zatem o ile test naskórny to "patch test" czyli test płatkowy, o tyle nie stosuje się ich do diagnostyki alergii na kurz, kota etc. confidence 5 to zatem nie dla tłumaczenia ale dla testu

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-11-08 17:56:29 GMT)
--------------------------------------------------

swoją drogą zrobiłem ich paręset więc wydaje i się, że coś tam kumam

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-11-08 17:57:13 GMT)
--------------------------------------------------

patch tests nie tylko w contact dermatitis, ale wszędzie tam, gdzie podejrzewasz alergię typu IV

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-11-08 21:25:22 GMT)
--------------------------------------------------

wszelkie enteropatie w przebiegu alergii na pokarm, mogą rozwijać się w przebiegu reakcji IV typu, część postaci atopowego zapalenia skóry również

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189
Grading comment
Dzięki za pomoc i obszerny komentarz fachowy :-)
Notes to answerer
Asker: Ups, wydawało mi się, że to jest to samo. Nie znam innego przykładu reakcji typu IV niż contact dermatitis...