KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

patient wasn't actually "wheezy"

Polish translation: u pacjenta nie stwierdzono właściwie świszczącego oddechu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:patient wasn't actually "wheezy"
Polish translation:u pacjenta nie stwierdzono właściwie świszczącego oddechu
Entered by: Maciej Burak

13:29 Jan 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: patient wasn't actually "wheezy"
Relacja z wizyty u lekarza medycyny pracy, pacjent ze stwierdzoną lekką astmą. Powyższy termin dotyczy wykonanych pomiarów funkcji płuc.
Comments about a patient's visit to Occupational Medicine Specialist. Patient with diagnozed mild asthma. The above term concerns measurement of his lung function.
oxford
świszczący oddech
Explanation:
u pacjenta w rzeczywistości nie stwierdzono występowania świszczącego oddechu
Selected response from:

Maciej Burak
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2świszczący oddech
Maciej Burak
3pacjent (wlasciwie, formalnie, obecnie) nie mial (nie zostaly stwierdzone) objawow astmatycznych
Edyta Sawin


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pacjent (wlasciwie, formalnie, obecnie) nie mial (nie zostaly stwierdzone) objawow astmatycznych


Explanation:
prop

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Malina9: zbyt ogolne. Wheezing to jeden z paru innych objawow astmatycznych. Innym moze byc np uporczywy kaszel
13 mins

neutral  Ewa Dabrowska: za Maliną, poza tym "actually" raczej nie tłumaczy się jako "obecnie"
4 hrs
  -> ECTACO słownik angielsko-polski: ACTUALLY = faktycznie, realnie, az do, obecnie, rzeczywiscie, istotnie!

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
świszczący oddech


Explanation:
u pacjenta w rzeczywistości nie stwierdzono występowania świszczącego oddechu

Example sentence(s):
  • "Jednak nie u każdego dziecka, u którego w wieku niemowlęcym stwierdzono występowanie świszczącego oddechu towarzyszące zapaleniom dróg oddechowych rozpoznaje się astmę".
  • "Objawy astmy – duszność, kaszel, świszczący oddech znano już od dawna..."

    Reference: http://www.apsik.pl/pages/dzieci/astma.php
    Reference: http://www.alergosan.pl/teksty/astma_oskrzelowa.html
Maciej Burak
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dziękuję bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Malina9: Pacjent nie objawial swiszczacego oddechu
5 mins

agree  Rafal Korycinski
10 hrs