KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

proximal and distal locking

Polish translation: ryglowanie proksymalne i dystalne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proximal and distal locking
Polish translation:ryglowanie proksymalne i dystalne
Entered by: Magdalena Wysztygiel

14:11 Feb 14, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: proximal and distal locking
Medical report
Fracture Unit
''Subsequent investigation revealed a closed displaced transverse mid-shaft fracture ot the right femur. I proposed stabilisation of the fracture with an intramedullary nail. Proximal and distal locking was performed.''
aniaf
ryglowanie proksymalne i dystalne
Explanation:
Gwóźdź śródszpikowy rygluje się śrubami wkręcanymi prostopadle w jego części proksymalnej i dystalnej po to, żeby się nie przemieszczał w jamie szpikowej.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-02-14 15:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Ten etap operacji zespolenia gwoździem śródszpikowym jest czasem pomijany - dlatego w opisie zabiegu został wymieniony), jest to etap ostatni (przed zamknięciem rany dostępowej)
Selected response from:

Magdalena Wysztygiel
Grading comment
Dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ryglowanie proksymalne i dystalne
Magdalena Wysztygiel
5proksymalne i dystalne ryglowanie gwoździa śródszpik.xxxOTMed
3 -2łączenie dystalne i proksymalne
Edyta Sawin


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
łączenie dystalne i proksymalne


Explanation:
spajanie dystalne i proksymalne

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2008-02-14 14:55:01 GMT)
--------------------------------------------------

zespolenie proksymalne i dystalne
http://www2.bg.am.poznan.pl/nowiny_lekarskie/pdf/70293.pdf

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Magdalena Wysztygiel: łączenie (spajanie) w tym kontekscie to synthesis (osteosynthesis).
13 mins
  -> tutaj definicja synthesis: http://www.intelihealth.com/cgi-bin/dictionary.cgi?book=Medi...

disagree  Michal Berski: przeczytaj dokładnie artykuł w pierwszym linku
59 mins

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ryglowanie proksymalne i dystalne


Explanation:
Gwóźdź śródszpikowy rygluje się śrubami wkręcanymi prostopadle w jego części proksymalnej i dystalnej po to, żeby się nie przemieszczał w jamie szpikowej.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-02-14 15:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Ten etap operacji zespolenia gwoździem śródszpikowym jest czasem pomijany - dlatego w opisie zabiegu został wymieniony), jest to etap ostatni (przed zamknięciem rany dostępowej)

Magdalena Wysztygiel
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1078
Grading comment
Dziękuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski: lub blokowanie
41 mins
  -> dzięki :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
proksymalne i dystalne ryglowanie gwoździa śródszpik.


Explanation:
tak się to nazywa

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-14 16:33:31 GMT)
--------------------------------------------------

ups, nie widziałem odpowiedzi Magdy

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497