KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

lichenified lesions

Polish translation: liszajowacenie (lichenizacja) skóry


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lichenified lesions
Polish translation:liszajowacenie (lichenizacja) skóry
Entered by: Lucyna Długołęcka

16:42 Mar 16, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / dermatologia
English term or phrase: lichenified lesions
Tłumaczę prezentację dotyczącą atopowego zapalenia skóry, i mam wyszczególnione jako cechy bardzo suchej skóry:
"moderate scales, chronic lichenified lesions"
Lucyna Długołęcka
Poland
liszajowacenie (lichenizacja) skóry
Explanation:
liszajowacenie - łac. lichenisatio lub lichenificatio = zgrubienie, stwardnienie, przebarwienie i wzmożenie poletkowania skóry (Wielki Słownik Medyczny PAN). Termin liszaj jest obecnie uznawany za synonim jednej choroby tj. liszaja płaskiego (lichen planus)
Selected response from:

Pawel Paczkowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2liszajowacenie (lichenizacja) skóryPawel Paczkowski
4zmiany liszajowate
Michal Berski
3 +1zmiany liszajowate
Dorota Nowakówna


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zmiany liszajowate


Explanation:
IMHO

Dorota Nowakówna
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wioletta Gołębiewska
13 mins
  -> dziękuję

agree  legato
24 mins
  -> dziękuję

disagree  Brzozajabrzoza: takie określenie odnosi się do liszaja płaskiego
4 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmiany liszajowate


Explanation:
imho

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1742

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wioletta Gołębiewska
9 mins
  -> Dzięki

disagree  Brzozajabrzoza: takie określenie odnosi się do liszaja płaskiego
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
liszajowacenie (lichenizacja) skóry


Explanation:
liszajowacenie - łac. lichenisatio lub lichenificatio = zgrubienie, stwardnienie, przebarwienie i wzmożenie poletkowania skóry (Wielki Słownik Medyczny PAN). Termin liszaj jest obecnie uznawany za synonim jednej choroby tj. liszaja płaskiego (lichen planus)

Pawel Paczkowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Baka: zmiany zliszajowaciałe
46 mins

agree  Brzozajabrzoza: osobiście wolę lichenizacja, żeby sie nie myliło ze zliszajcowaceniem (impetiginisatio), a poza tym język się mniej łamie
2 hrs