KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

single-blind study

Polish translation: badanie metodą pojedynczo ślepej próby


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:single-blind study
Polish translation:badanie metodą pojedynczo ślepej próby
Entered by: M_Stojek

18:16 Sep 4, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / research
English term or phrase: single-blind study
Tytuł badania naukowego.
M_Stojek
badanie metodą pojedynczej ślepej próby
Explanation:
to "pojedynczej" jest tu istotne dla odróżnienia od "podwójnie ślepej próby"
Selected response from:

Scherzando
Grading comment
Dziękuję za pomoc. Chyba faktycznie "pojedynczo".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1badanie (prowadzone) metodą ślepej próbyxxxOTMed
5badanie z pojedynczą ślepą próbąMarek Koprowski
4badanie metodą pojedynczej ślepej próby
Scherzando


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
badanie z pojedynczą ślepą próbą


Explanation:
Ewentualnie "z pojedynczym zaślepieniem", ale to żargon.

Marek Koprowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 187
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję :)


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
badanie metodą pojedynczej ślepej próby


Explanation:
to "pojedynczej" jest tu istotne dla odróżnienia od "podwójnie ślepej próby"


    Reference: http://tinyurl.com/6r5h8v
Scherzando
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Dziękuję za pomoc. Chyba faktycznie "pojedynczo".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Poplawski: Dr. G. ma rację co do "pojedynczo" zamiast "pojedynczej", bo nie próba jest pojedyncza, a jej "ślepota"
13 hrs
  -> Ja kierowałem się po prostu ilością trafień, których "pojedyncza" ma nieco więcej niż "pojedynczo". Ale faktycznie bardziej logiczna i mniej żargonowa jest "pojedynczo ślepa próba"

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
badanie (prowadzone) metodą ślepej próby


Explanation:
Pacjenci nie wiedzą, czy otrzymują placebo/aktywną subst.
Tę wiedzę ma (wybrany) personel eksperymentu.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-09-04 21:30:59 GMT)
--------------------------------------------------

Nie zgadzam się z terminem "pojedynczej ślepej próby"
jeśli już to pojedynczo/podwójnie ślepej, ale ślepa próba to synonim pojedynczo ślepej próby.

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-09-05 09:01:55 GMT)
--------------------------------------------------

Dziękuję za komentarze - sam tłumaczyłbym jednak j.w., podobnie jak całkiem sporo autorów/tłumaczy.

http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.m...

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję i w zasadzie się zgadzam, ale zgadzam się też z Tomaszem Popławskim :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Wysztygiel
9 hrs

neutral  Tomasz Poplawski: a ja jednak obstawałbym za jakimś ujęciem tego "pojedynczo" - i z powodu kontrastu wobec "podwójnie", i z powodów praktycznych, zgodności pomiędzy różnymi wersjami językowymi, jeśli badanie jest międzynarodowe, i mniejszego zamieszania z BT
13 hrs

neutral  Brzozajabrzoza: może to i synonimy, jeśli już tak purystycznie podchodzić, ale przecież nie tylko po polsku; myślę że jednak można zachować wierność oryginałowi i przetłumaczyć "z pojedynczo ślepą próbą" (albo "metodą pojedynczo ślepej próby")
13 hrs