KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

"wheezy bronchitis"

Polish translation: "obturacyjne zapalenie oskrzeli"


19:39 Feb 11, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical (general) / pediatria
English term or phrase: "wheezy bronchitis"
Upper and lower respiratory infections are relatively common and are usually mild virus infections. The commonest would be "wheezy bronchitis".
maruna
Polish translation:"obturacyjne zapalenie oskrzeli"
Explanation:
Osłuchiwaniem stwierdza się świsty, które są objawem obturacji dróg oddechowych - dlatego "obturacyjne".
Selected response from:

gazuza
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1świszczące zapalenie oskrzeli
Maria Lidia Wilczewski
5 +1"obturacyjne zapalenie oskrzeli"
gazuza
4zapalenie oskrzeli ze świstami
M_Stojek


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
świszczące zapalenie oskrzeli


Explanation:
Może być też dychawiczne

Maria Lidia Wilczewski
United States
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Pryga
3 mins

disagree  gazuza: okrutna kalka
1 day2 hrs
  -> Wydawało mi się, że jest pewna różnica między "obturatory" and "wheezy".

agree  Allda: dałabym "świszczące" zapalenie oskrzeli, cudzysłów z oryginału ( jeśli ma być zachowany) pasuje tylko do tej wersji
1 day3 hrs

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
"obturacyjne zapalenie oskrzeli"


Explanation:
Osłuchiwaniem stwierdza się świsty, które są objawem obturacji dróg oddechowych - dlatego "obturacyjne".

gazuza
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Allda
1 hr

2 days21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zapalenie oskrzeli ze świstami


Explanation:
Alternatywna propozycja.

M_Stojek
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 340