KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

splinter hemorrhages

Polish translation: linijne wybroczyny (wylewy) podpaznokciowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:splinter hemorrhages
Polish translation:linijne wybroczyny (wylewy) podpaznokciowe
Entered by: M_Stojek

17:16 Feb 14, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: splinter hemorrhages
Działanie niepożądane leku. Chodzi o wylewy podpaznokciowe w kształcie... no właśnie.
M_Stojek
linijne krwotoki podpaznokciowe
Explanation:
Mysle, ze o to chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at   53 min (2009-02-14 18:10:18 GMT)
--------------------------------------------------

Albo: linijne zmiany krwotoczne

--------------------------------------------------
Note added at   54 min (2009-02-14 18:10:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://aolsearch.aol.co.uk/aol/search?query=linijne zmiany k...
Selected response from:

~Ania~
United Kingdom
Grading comment
Ostatecznie zdecydowałam się na "linijne wylewy podpaznokciowe", bardzo dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1drobne albo punkcikowate krwawienia podpaznokciowe
Miriam300
3 +2linijne krwotoki podpaznokciowe
~Ania~


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
linijne krwotoki podpaznokciowe


Explanation:
Mysle, ze o to chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at   53 min (2009-02-14 18:10:18 GMT)
--------------------------------------------------

Albo: linijne zmiany krwotoczne

--------------------------------------------------
Note added at   54 min (2009-02-14 18:10:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://aolsearch.aol.co.uk/aol/search?query=linijne zmiany k...

~Ania~
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Ostatecznie zdecydowałam się na "linijne wylewy podpaznokciowe", bardzo dziękuję :)
Notes to answerer
Asker: Dziękuję :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Allda: page 5 artykułu / podświetlone http://209.85.129.132/search?q=cache:HAt3ZQszQfkJ:www.slam.k...
1 hr
  -> Dziękuję :)

neutral  Michal Berski: krwotok oznacza dużą utratę krwi, zwykle przyjmuje się, że powyżej 500 ml
15 hrs
  -> Podalam tez druga nazwe, moim zdaniem wazne jest zaznaczenie ze zmiany te sa w postaci linijnej co jest zgodne z definicja 'splinter hemorrhages', zobacz tez wystapienia w Google'u. Dziekuje za komentarz.

agree  Polangmar: linijne podbiegnięcia krwawe? || Dopiero teraz zauważyłem, że "linijne zmiany krwotoczne" też się guglują.
21 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
drobne albo punkcikowate krwawienia podpaznokciowe


Explanation:
drobne albo punkcikowate krwawienia podpaznokciowe

"Ciemne lub sinawe, drobne albo punkcikowate krwawienia podpaznokciowe mogą towarzyszyć skazie krwotocznej, białaczce, łuszczycy, toczniowi rumieniowatemu."




    Reference: http://www.ann.yoyo.pl/index.php?option=com_content&task=vie...
Miriam300
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142
Notes to answerer
Asker: Dziękuję :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: krwawienia podpaznokciowe http://je.pl/yzkl
3 hrs
  -> dzieki