KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

low attenuation defects

Polish translation: (zmiany) o niskim współczynniku tłumienia osłabienia promieniowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:low attenuation defects
Polish translation:(zmiany) o niskim współczynniku tłumienia osłabienia promieniowania
Entered by: Magczer

20:59 Feb 14, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: low attenuation defects
Examination of the mediastinum shows few low attenuation defects in the thyroid.
Magczer
Poland
(zmiany) o niskim współczynniku tłumienia promieniowania
Explanation:
mierzonym w j.H ( jednostki Hounsfielda)

Gruczolaki powodujące zespół Cushinga są łatwo wykrywane w badaniu TK, charakteryzują się: mają średnicę 20-50mm, owalne lub okrągłe, dobrze odgraniczone o jednorodnej densyjności i niskim współczynniku osłabienia promieniowania poniżej 10 j.H
źródło: http://www.spotkanianaukowe.wgh.pl/index.php?option=com_cont...

inne linki:

jednostki Hounsfielda w TK:
http://www.euro-doradca.pl/alfard/Jednostki Hounsfielda.htm

http://www.medscape.com/viewarticle/499421



--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2009-02-15 22:50:45 GMT)
--------------------------------------------------

jako że się nie otwiera ten ostatni link z medscape, podaję inny, ilustrujący powiązanie attenuation z jednostkami Hounsfielda:

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/90/2/871

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-02-16 00:47:42 GMT)
--------------------------------------------------

!!! poprawka: o niskim współczynniku OSŁABIENIA promieniowania

( zasugerowałam się pierwszą odpowiedzią :)
Selected response from:

Allda
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(zmiany) o niskim współczynniku tłumienia promieniowaniaAllda
3 +1wady (będące efektem) niskiego tłumienia
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 2





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wady (będące efektem) niskiego tłumienia


Explanation:
... czynności tarczycy.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 89

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miriam300
15 hrs
  -> Dziękuję!

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(zmiany) o niskim współczynniku tłumienia promieniowania


Explanation:
mierzonym w j.H ( jednostki Hounsfielda)

Gruczolaki powodujące zespół Cushinga są łatwo wykrywane w badaniu TK, charakteryzują się: mają średnicę 20-50mm, owalne lub okrągłe, dobrze odgraniczone o jednorodnej densyjności i niskim współczynniku osłabienia promieniowania poniżej 10 j.H
źródło: http://www.spotkanianaukowe.wgh.pl/index.php?option=com_cont...

inne linki:

jednostki Hounsfielda w TK:
http://www.euro-doradca.pl/alfard/Jednostki Hounsfielda.htm

http://www.medscape.com/viewarticle/499421



--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2009-02-15 22:50:45 GMT)
--------------------------------------------------

jako że się nie otwiera ten ostatni link z medscape, podaję inny, ilustrujący powiązanie attenuation z jednostkami Hounsfielda:

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/90/2/871

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2009-02-16 00:47:42 GMT)
--------------------------------------------------

!!! poprawka: o niskim współczynniku OSŁABIENIA promieniowania

( zasugerowałam się pierwszą odpowiedzią :)

Allda
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185
Grading comment
dziękuję