KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

triage nurse

Polish translation: pielęgniarka z obszaru segregacji medycznej


10:51 Feb 20, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: triage nurse
As Kathy told us, in hospital, it is a triage nurse who often determines which part of the hospital sees an emergency room walk-in and how quickly a patient gets service.

Czy jest jakiś profesjonalny termin stosowany w polskich szpitalach, czy tylko opisowo typu "pielęgniarka decydująca o kolejności udzielania pomocy"?
Konrad Pawlowski
Poland
Polish translation:pielęgniarka z obszaru segregacji medycznej
Explanation:
propozycja do potwierdzenia przez medyków - przy niedawnej wizycie w szpitalu widziałem 'obszar segregacji', ale nie wiem, czy jest inna, bardziej fachowa nazwa na to
termin ten (obszar segregacji medycznej) występuje również w stosownych ustawach (ew. rozporządzeniach)
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dziękuję wszystkim odpowiadającym
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1pielęgniarka z obszaru segregacji medycznejMarek Daroszewski (MrMarDar)
3Pielęgniarka prowadząca Triage (fr. segregacja, sortowanie)
Miriam300
1dyżurna, decydująca, selekcjonerka :)
ARKADIUSZ KACZOROWSKI
Summary of reference entries provided
system "Start"
geopiet

  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
dyżurna, decydująca, selekcjonerka :)


Explanation:
moja żona jest pielęgniarką i mówi, że u nas takich nie ma. Oddziałowa tego nie robi, a naczelna zajmuje się papierami. Więc możesz ją nazwać jak chcesz - decydująca, diagnostyczna. Poza tym mówi, że masz oglądać ostry dyżur - tam taka jest i może ją jakoś nazwali

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2009-02-20 11:36:44 GMT)
--------------------------------------------------

aha, w leksykonii jeszcze jest taka definicja triage: selekcja rannych do transportu wg ciężkości stanu zdrowia. Czyli skoro selekcja to może i selekcjonerka albo selekcyjna byłoby dobrze. Skoro jest selekcjoner w kadrze piłki nożnej i selekcjoner na bramce do knajpy, to może i selekcjonerka w szpitalu będzie ok


    Reference: http://www.discovernursing.com/jnj-specialtyID_278-dsc-speci...
ARKADIUSZ KACZOROWSKI
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Joanna Sobolewska-Kurpiel: Ale tu raczej chodzi o izbę przyjęć - takiego systemu w PL nie ma (a szkoda!); w UK pielęgn. zbiera wywiad wg specjalnego schematu i decyduje, czy pacjenta ma zbadać lekarz natychmiast, czy pacjent może poczekać. Ja bym chyba dała opisowo, jak w pytaniu.
2 hrs

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pielęgniarka z obszaru segregacji medycznej


Explanation:
propozycja do potwierdzenia przez medyków - przy niedawnej wizycie w szpitalu widziałem 'obszar segregacji', ale nie wiem, czy jest inna, bardziej fachowa nazwa na to
termin ten (obszar segregacji medycznej) występuje również w stosownych ustawach (ew. rozporządzeniach)

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 135
Grading comment
Dziękuję wszystkim odpowiadającym
Notes to answerer
Asker: Dziękuję, w kontekście tłumaczonego tekstu wykorzystam te odpowiedż


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ARKADIUSZ KACZOROWSKI: segregacja ma takie niemiłe konotacje jednak, selekcja to takie trochę bardziej darwinowskie :), a wszak chodzi o przetrwanie
4 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Pielęgniarka prowadząca Triage (fr. segregacja, sortowanie)


Explanation:
moze tak po prostu- Pielęgniarka prowadząca Triage

Ref-
System segregacji poszkodowanych popularnie nazywany TRIAGEM (fr. segregacja, sortowanie) służy do oceny stanu poszkodowanego i rokowania na przeżycie następnej doby. Wprowadzenie systemu START (ang. Simple Triage And Rapid Treatment - prosta segregacja i szybkie leczenie) miało za zadanie uproszczenie procedur segregacji. Cel TRIAGU to pomoc jak największej liczbie ofiar wypadku w jak najkrótszym czasie. Triage ma zastosowanie, gdy mamy odczynienia z wypadkiem masowym lub katastrofą.

http://www.transport-medyczny.pl/TRIAGE.htm




    Reference: http://www.transport-medyczny.pl/TRIAGE.htm
Miriam300
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142




Reference comments


9 mins
Reference: system "Start"

Reference information:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Triage

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2009-02-20 11:04:20 GMT)
--------------------------------------------------

Temat poruszany wcześniej - http://tinyurl.com/deptm5

pielegniarka pierwszego kontaku (na Izbie Przyjec) - Malina9

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 316

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  ARKADIUSZ KACZOROWSKI: pielęgniarka pierwszego kontaktu to raczej kojarzy się z praktyką lekarza pierwszego kontaktu czyli lekarza rodzinnego i nie oddaje jej ważnej roli w izbie przyjęć
32 mins
neutral  Monika Rozwarzewska: może zatem pielęgniarka przyjmująca (+opis)?
1 hr