KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

Child Life Development Pre-Hospitalization

Polish translation: postęp w rozwoju dziecka w okresie poprzedzającym hospitalizację


19:37 Feb 20, 2009
English to Polish translations [PRO]
Science - Medical (general)
English term or phrase: Child Life Development Pre-Hospitalization
znowu ta sama lista procedur i badań wymaganych przez szpital przed zabiegiem
Pediatrics/Child Life Development Pre-Hospitalization
utknęłam
Joanna Wachowiak-Finlaison
Malaysia
Polish translation:postęp w rozwoju dziecka w okresie poprzedzającym hospitalizację
Explanation:
propozycja
Selected response from:

xxxMMShearing
United States
Grading comment
dziękuję wszystkim - jak ja lubię lakoniczne angielskie sformułowania, z których nic (albo zbyt dużo) nie wynika...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1postęp w rozwoju dziecka w okresie poprzedzającym hospitalizacjęxxxMMShearing
3Wywiad dotyczący rozwoju dziecka w okresie poprzedzającym hospitalizację
Karolina Kalisz
3Usługi dla dzieci przed hospitalizacją, pod nazwą-'Życie i Rozwój dziecka'
Miriam300
3szpitalna wizyta adaptacyjnaAllda


Discussion entries: 5





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
child life development pre-hospitalization
postęp w rozwoju dziecka w okresie poprzedzającym hospitalizację


Explanation:
propozycja

xxxMMShearing
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję wszystkim - jak ja lubię lakoniczne angielskie sformułowania, z których nic (albo zbyt dużo) nie wynika...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Slattery: czy nawet sam 'rozwoj', ale zgadzam sie stanowczo
2 hrs

neutral  Miriam300: myślę że jest bład w pytaniu, i jest mowa o usługach pomocnych dla dzieci przed hospitalizacja- inaczej takie zdanie nie ma wogóle sensu.
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
child life development pre-hospitalization
Usługi dla dzieci przed hospitalizacją, pod nazwą-'Życie i Rozwój dziecka'


Explanation:
Myślę raczej że jest problem w pytaniu, i nie jest tak do końca.

Skoro są to Usługi (Services) dla dzieci przed hospitalizacją-

pod nazwą, lub w celu pomocy na- Child Life/Child Development (Życie i rozwój dziecka)-
Description of services:
Developmentally appropriate information to assist children in understanding and coping with the hospital environment
Diagnosis-specific education
Emotional preparation and support for invasive procedures and surgery
Pre-surgical and pre-hospital preparation and tours
Playroom activities and special events
Emotional and developmental support for siblings
Educational programs for staff about child development and children's response to and coping with hospitalization and health-care experiences
Music therapy for hospitalized patients

http://3majmysierazem.pl/phpmyfaq/index.php?action=artikel&c...




    Reference: http://www.uclahealth.org/body_mattel.cfm?id=879
Miriam300
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
child life development pre-hospitalization
szpitalna wizyta adaptacyjna


Explanation:
luźna propozycja

jeśli ma to być "appointment", to prawdopodobnie jest to pierwsza pozycja z listy usług w linku uclahealth.org podanego przez Mirkę21 w reference:
Pre-hospitalization visits for children and their families

Allda
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185

1 day15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
child life development pre-hospitalization
Wywiad dotyczący rozwoju dziecka w okresie poprzedzającym hospitalizację


Explanation:
Gdyby to potraktować nie jako "appointment" a jako "test" które jak rozumiem, nie są jakoś szczególnie w dokumencie różnicowane, wyszłoby to, co w wywiadzie u nas i wszędzie indziej się robi - dokładnie analizuje rozwój dziecka, szukając możliwych wcześnie występujących zaburzeń itp. itd.
można też: analiza rozwoju dziecka... itp. itd.

i jak wyżej - wolne skojarzenia :)

Karolina Kalisz
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 125