ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

ringworm

Polish translation: grzybica skóry wywołana przez dermatofity

16:10 Jan 31, 2010
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / microbiology
English term or phrase: ringworm
ringworm inaczej tinea (grzybica wywołana przez dermatofity)
Moje pytanie dotyczy określenia RINGWORM, czy można to prztlumaczyć jakoś na j. polski, czy nie da rady; chodzi o nastepujące zdanie:
Tinea is appropriately called RINGWORM, since it looks like a ring-shaped worm under skin
Moje tłumaczenie wyglada troche dziwnie: Dermatofitoza jest inaczej nazywana RINGWORM, ponieważ obraz kliniczny wyglada tak jak robak o obraczkowatym kształcie pod skórą.
rumianek78
Polish translation:grzybica skóry wywołana przez dermatofity
Explanation:
Inaczej dermatofitoza, z tego co pamiętam

Wywołuje charakterystyczne zaczerwienione, lekko uniesione obrączkowate zmiany skórne, ze złuszczaniem naskórka.
Rinworm to chyba określenie potoczne, chyba nie ma polskiego odpowiednika, więc dosłowne tłumaczenie nie wchodzi w grę.

Sugerowałbym kierunek
Grzybica skóry wywołana przez dermatofity powoduje ...zmiany skórne ...
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2grzybica skóry wywołana przez dermatofityxxxOTMed
4 -1grzybica woszczynowa
Agnieszka Podlewska


Discussion entries: 7





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
grzybica skóry wywołana przez dermatofity


Explanation:
Inaczej dermatofitoza, z tego co pamiętam

Wywołuje charakterystyczne zaczerwienione, lekko uniesione obrączkowate zmiany skórne, ze złuszczaniem naskórka.
Rinworm to chyba określenie potoczne, chyba nie ma polskiego odpowiednika, więc dosłowne tłumaczenie nie wchodzi w grę.

Sugerowałbym kierunek
Grzybica skóry wywołana przez dermatofity powoduje ...zmiany skórne ...


xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Sawiec: nie ma bezpośredniego odpowiednika
1 hr

agree  ARKADIUSZ KACZOROWSKI
3 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
grzybica woszczynowa


Explanation:
Grzybica woszczynowa ( Tinea favosa, Favus) jest rzadko spotykaną obecnie grzybicą. Obraz kliniczny grzybicy woszczynowej charakteryzuje się różnorodnością morfologiczną i różnym umiejscowieniem. Opisywano zmiany w postaci kubków woszczynowych lub tarczek (...)

Example sentence(s):
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Grzybica_woszczynowa

    Reference: http://www.czytelniamedyczna.pl/show_nm.php?ktory=14
    Reference: http://www.poradnikmedyczny.pl/mod/archiwum/973_grzybica_prz...
Agnieszka Podlewska
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxOTMed: Nie-grzybica woszczynowa to rzadsza postać dermatofitozy; wywołuje głównie charakterystyczne żółtawe 'tarczki' określane-z przeproszeniem-jako parch; ciekawostka - częstsza w popul muzułmańskiej i żydowskiej m.in. z powodu noszenia nakryć głowy
49 mins
  -> Dziękuję za korektę i ciekawoskę.