KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

Irrigation solution

Polish translation: roztwór do irgacji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Irrigation solution
Polish translation:roztwór do irgacji
Entered by: Jan S

03:26 Apr 3, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical (general)
English term or phrase: Irrigation solution
Roztwor do obmywania pola operacyjnego, krocej? Dziekuje z gory
Jan S
Sweden
roztwór do irgacji
Explanation:
tak się najczęściej to nazywa. Zob. www.polfa.pl/oferta-kat1-3.html; www.panaceum.com.pl/dz158p1319.htm; www.portalmed.pl/xml/prawo/medycyna/ medycyna/r2002/021319s; sidoz.pl/sowa/artykul/ida/2960/


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 39 mins (2004-04-03 09:05:58 GMT)
--------------------------------------------------

ir*y*gacji
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
dziekuje wszystkim, a szczegolnie Dr Palce za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5roztwór do irgacjixxxOTMed
4roztwór do obmywania, irygacji, płukaniaKalip
4roztwór do przepłukiwania
Szymon Cegielka
4plyn do przemywania
Malina9


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
irrigation solution
plyn do przemywania


Explanation:
eventualnie roztwor

Malina9
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
irrigation solution
roztwór do przepłukiwania


Explanation:
słownik techland



    Reference: http://www.mp.pl/leki/subst.php?id=1615
    Reference: http://www.polfa.pl/firma-aktualnosci.html
Szymon Cegielka
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 117

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
irrigation solution
roztwór do irgacji


Explanation:
tak się najczęściej to nazywa. Zob. www.polfa.pl/oferta-kat1-3.html; www.panaceum.com.pl/dz158p1319.htm; www.portalmed.pl/xml/prawo/medycyna/ medycyna/r2002/021319s; sidoz.pl/sowa/artykul/ida/2960/


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 39 mins (2004-04-03 09:05:58 GMT)
--------------------------------------------------

ir*y*gacji

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
dziekuje wszystkim, a szczegolnie Dr Palce za pomoc

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
irrigation solution
roztwór do obmywania, irygacji, płukania


Explanation:
Tutaj dużo zależy od kontekstu, o jakie pole operacyjne chodzi:
do irygacji - przy płukaniu pęcherza moczowego, pochwy
do obmywania - jeżeli mówimy np. o skórze brzucha przygotowywanej do laparotomii
do płukania - np. jamy brzusznej w czasie operacji, rany drążącej


Kalip
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 110