KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

Munchausen by Proxy

Polish translation: zespol Munchhausena per procura/przeniesiony, ZMPP


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Munchausen by Proxy
Polish translation:zespol Munchhausena per procura/przeniesiony, ZMPP
Entered by: xxxJowita

11:38 Aug 5, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical (general)
English term or phrase: Munchausen by Proxy
Termin niezbyt popularny w Polsce.Tlumaczony jako: Zespol Munchausena per procura. (per procura in italic).
W jezyku angielskim funkcjonuje skrot: MBP.Czy ktos spotkal sie moze z uzywanym w Polsce skrotem tej choroby?
Czy "zespol" w tym przypadku powinien byc pisany mala litera?
xxxJowita
ZMPP
Explanation:
hurra, znalazlam! fachowy skrot to ZMPP, na szczescie nie ZMP ;)
Selected response from:

Joanna Krahelska
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ZMPPJoanna Krahelska
5 +1zespol Munchausena przeniesionyJoanna Krahelska
4zespół Munchausena per procura
JanuszF
3Zespół Munchhausena przeniesionyxxxNowicki


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
munchausen by proxy
zespół Munchausena per procura


Explanation:
Jest dokładnie tak jak napisałaś. Per procura pisane kursywą. Nie spotkałem się z żadnym skrótem. Słowo "zespół" zdecydowanie z małej litery.


    Reference: http://www.borgis.pl/czytelnia/nowa_pediatria/2002/02/14.php
JanuszF
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 137

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
munchausen by proxy
zespol Munchausena przeniesiony


Explanation:
... albo per procura, albo wrecz by proxy (jak sie ktoremus profesorowi nauk medycznych nie chce myslec nad polskim odpowiednikiem ;)
w tekscie "zespol" z malej litery, sprawdzone!

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-08-05 11:56:52 GMT)
--------------------------------------------------

P.S.: ze skrotem sie nie spotkalam... :(


Joanna Krahelska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JanuszF: oczywiście że agree (obstawałbym raczej przy per procura) :-)
1 min

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
munchausen by proxy
Zespół Munchhausena przeniesiony


Explanation:
w każdym razie tak spotkałem w starej literaturze. Brzmi po polsku i sensownie (przez analogię do obłędu udzielonego). Tutaj co prawda nie ma choroby udzielonej bo w końcu dziecko nie cierpi na to schorzenie ale matka. W zwiazku z tym jestem za tą postacią. Oczywiście zespół zostaje z małej litery a Munchhausena piszę się przez "nchhau"

xxxNowicki
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 182

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
munchausen by proxy
ZMPP


Explanation:
hurra, znalazlam! fachowy skrot to ZMPP, na szczescie nie ZMP ;)


    Reference: http://www.pulsmedycyny.com.pl/arch/3711?ms=4
Joanna Krahelska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JanuszF: nooooooooo, gratulacje! :-)
34 mins
  -> thx ;)