KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

iatrogenic

Polish translation: jatrogenne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:iatrogenic
Polish translation:jatrogenne
Entered by: Teresa Jaczewska

14:10 Aug 6, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical (general)
English term or phrase: iatrogenic
misguided or iatrogenic healing/treatment
xxxJowita
jatrogenne
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2004-08-06 14:19:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ten drugi link jest lepszy:
http://www.amwaw.edu.pl/ppch/2002/0201/102co.htm

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-08-06 14:20:31 GMT)
--------------------------------------------------

Akurat pokazało się odwrotnie :( Miałam na myśli http://www.amwaw.edu.pl/ppch/2002/0201/102co.htm)
Selected response from:

Teresa Jaczewska
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2jatrogenne
Teresa Jaczewska
5jatrogennyJoanna Krahelska
3spowodowany nieumyślnie przez lekarzaMarek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spowodowany nieumyślnie przez lekarza


Explanation:
nie wiem czy jest jedno slowo....
Iat·ro·gen·ic
Pronunciation: I-a-tro-jen-ik
Function: adjective
Meaning: Induced inadvertently by a physician or surgeon, or by medical treatment or diagnostic procedures <an iat·ro·gen·ic rash>
- iat·ro·gen·i·cal·ly /-'jen-i-k(&-)lE/ adverb
- iat·ro·ge·nic·i·ty /-j&-'nis-&t-E/ noun, plural -ties


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2004-08-06 14:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

powyższe jest stąd: http://www.chiro.org/LINKS/Iatrogenic_Page.shtml

teraz już wiem, że jest po polsku :))

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 135

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
jatrogenne


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2004-08-06 14:19:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ten drugi link jest lepszy:
http://www.amwaw.edu.pl/ppch/2002/0201/102co.htm

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-08-06 14:20:31 GMT)
--------------------------------------------------

Akurat pokazało się odwrotnie :( Miałam na myśli http://www.amwaw.edu.pl/ppch/2002/0201/102co.htm)


    Reference: http://www.hajluk.republika.pl/samoksztalcenie.htm
Teresa Jaczewska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Szymon Cegielka
10 mins
  -> Dziękuję :)

agree  Kalip
3 hrs
  -> Dziękuję :)

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
jatrogenny


Explanation:
istnieje takie slowo w medycynie (wystarczy wpisac w googla)
tu raczej oznacza po prostu "szkodliwy" (misguided lub iatrogenic to bedzie cos jak: blad w sztuce albo zle przeprowadzony zabieg itp)

Joanna Krahelska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10