KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

serious near miss incident

Polish translation: poważne zdarzenie, które zagraża życiu i zdrowiu


13:08 Dec 1, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical (general) / wypadki przy pracy
English term or phrase: serious near miss incident
wypadki przy pracy

any serious near miss incident that could have resulted in loss of life
xxxNowicki
Polish translation:poważne zdarzenie, które zagraża życiu i zdrowiu
Explanation:
Art. 163 [Spowodowanie niebezpiecznych zdarzeń] § 1. Kto sprowadza zdarzenie, które zagraża życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, maj±ce postać:

1) pożaru,
2) zawalenia się budowli, zalewu albo obsunięcia się ziemi, skał lub ¶niegu,
3) eksplozji materiałów wybuchowych lub łatwopalnych albo innego gwałtownego wyzwolenia energii, rozprzestrzeniania się substancji truj±cych, dusz±cych lub parz±cych,
4) gwałtownego wyzwolenia energii j±drowej lub wyzwolenia promieniowania jonizuj±cego,
podlega karze pozbawienia wolno¶ci od roku do lat 10.
http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&id=74&pg=...

USTAWA
z dnia 6 czerwca 1997 r.
Kodeks karny
(Dz. U. z dnia 2 sierpnia 1997 r.)

http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&id=74&pg=...
Selected response from:

bartek
Grading comment
zes podźwiękowaniami
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4poważna przesłanka do wypadku
maciejm
4poważny incydent / bezpośrednie zagrożenie...
goodline
4poważne zdarzenie, które zagraża życiu i zdrowiu
bartek


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poważne zdarzenie, które zagraża życiu i zdrowiu


Explanation:
Art. 163 [Spowodowanie niebezpiecznych zdarzeń] § 1. Kto sprowadza zdarzenie, które zagraża życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, maj±ce postać:

1) pożaru,
2) zawalenia się budowli, zalewu albo obsunięcia się ziemi, skał lub ¶niegu,
3) eksplozji materiałów wybuchowych lub łatwopalnych albo innego gwałtownego wyzwolenia energii, rozprzestrzeniania się substancji truj±cych, dusz±cych lub parz±cych,
4) gwałtownego wyzwolenia energii j±drowej lub wyzwolenia promieniowania jonizuj±cego,
podlega karze pozbawienia wolno¶ci od roku do lat 10.
http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&id=74&pg=...

USTAWA
z dnia 6 czerwca 1997 r.
Kodeks karny
(Dz. U. z dnia 2 sierpnia 1997 r.)

http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&id=74&pg=...

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 393
Grading comment
zes podźwiękowaniami

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poważny incydent / bezpośrednie zagrożenie...


Explanation:
innymi słowy:
...niewiele brakowało...
...o włos od poważnego wypadku (tu: utraty życia)...
...o krok od katastrofy...

Jeszcze nie (śmiertelny) wypadek, ale poważny incydent, który mógł doprowadzić do utraty życia

goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poważna przesłanka do wypadku


Explanation:
... Komisja Badania Przyczyn Wypadków Lotniczych jest innego zdania. - Zaistniała
poważna przesłanka do wypadku lotniczego. Wszyscy ...

Najważniejsze jest w tym ,że do wypadku nie doszło.
M



    nauka.trojmiasto.pl/news.phtml?id_news=447
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 15