KudoZ home » English to Polish » Metallurgy / Casting

vitality counter

Polish translation: licznik nadzoru komunikacji/monitorujacy/alarmowy/heartbeat


19:46 Jan 30, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting / PLC pieca odlewniczego na poziomie 2
English term or phrase: vitality counter
All data are updated by furnace PLC (every second) about vitality, state events, operated conditions, running sets, consumption counters and reports.
PLC ***Vitality Counter*** is incremented by 1 every second till 100 and then restarted by 1.
Witold Wiechowski
Polish translation:licznik nadzoru komunikacji/monitorujacy/alarmowy/heartbeat
Explanation:
licznik monitorujący
licznik nadzoru komunikacji/połączenia
licznik alarmowy
licznik heartbeat

Rzeczony licznik inkrementuje co sekundę.
Wartość licznika jest przekazywana kanałem transmisji. Brak zmiany przekazanej i odebranej wartości licznika przez określony czas jest wskaźnikiem niedziałania polaczenia.

Jedna ze standardowych metod monitoringu połączenia miedzy urządzeniami.

--------------------------------------------------
Note added at 15 Stunden (2009-01-31 11:19:15 GMT)
--------------------------------------------------

Przy czym monitorowany jest oczywiście nie tylko sam tor komunikacji, ale i urządzenie po drugiej stronie (tu: sterownik PLC pieca) oraz złącze komunikacyjne urządzenia monitorującego. Np. hipotetyczne zawieszenie się PLC będzie rezultować takim samym alarmem, jak przerwanie komunikacji poprzez przecięcie przewodu.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Wielkie dzięki za obszerną i bardzo profesjonalną podpowiedź.
Uwzględniając ją wraz z definicją terminu vitality:
the state or quality of being necessary to existence or continuance
doszedłem do wniosku, iż termin
LICZNIK NADZORU CIĄGŁOŚCI KOMUNIKACJI
będzie najlepszym wyborem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1licznik nadzoru komunikacji/monitorujacy/alarmowy/heartbeat
Crannmer
3licznik żywotności
ECOlibre


Discussion entries: 3





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
licznik żywotności


Explanation:
po prostu


    Reference: http://tiny.pl/vjkz
ECOlibre
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
licznik nadzoru komunikacji/monitorujacy/alarmowy/heartbeat


Explanation:
licznik monitorujący
licznik nadzoru komunikacji/połączenia
licznik alarmowy
licznik heartbeat

Rzeczony licznik inkrementuje co sekundę.
Wartość licznika jest przekazywana kanałem transmisji. Brak zmiany przekazanej i odebranej wartości licznika przez określony czas jest wskaźnikiem niedziałania polaczenia.

Jedna ze standardowych metod monitoringu połączenia miedzy urządzeniami.

--------------------------------------------------
Note added at 15 Stunden (2009-01-31 11:19:15 GMT)
--------------------------------------------------

Przy czym monitorowany jest oczywiście nie tylko sam tor komunikacji, ale i urządzenie po drugiej stronie (tu: sterownik PLC pieca) oraz złącze komunikacyjne urządzenia monitorującego. Np. hipotetyczne zawieszenie się PLC będzie rezultować takim samym alarmem, jak przerwanie komunikacji poprzez przecięcie przewodu.

Crannmer
PRO pts in category: 24
Grading comment
Wielkie dzięki za obszerną i bardzo profesjonalną podpowiedź.
Uwzględniając ją wraz z definicją terminu vitality:
the state or quality of being necessary to existence or continuance
doszedłem do wniosku, iż termin
LICZNIK NADZORU CIĄGŁOŚCI KOMUNIKACJI
będzie najlepszym wyborem.
Notes to answerer
Asker: Byłbym wdzięczny, gdybyś wstawił do glosariusza swoją ostateczną wersję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  robwoj: a to rezultuje wskaźnikiem poparcia (tej odpowiedzi)
15 hrs
  -> Którego to wskaźnika licznik przez to właśnie doznał inkrementacji ;-) Thx.