KudoZ home » English to Polish » Metrology

rangeability

Polish translation: Rozpiętość (wielkość) zakresu pomiarowego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rangeability
Polish translation:Rozpiętość (wielkość) zakresu pomiarowego
Entered by: Witold Wiechowski

07:46 Jul 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Metrology
English term or phrase: rangeability
Omówienie wpływu cieczy o wysokiej lepkości na pracę przepływomierza:

Another factor in this context is the contraction of the RANGEABILIT (turndown).
Jakub Radzimiński
Poland
Rozpiętość (wielkość) zakresu pomiarowego
Explanation:
Cecha określająca (zdolność) możliwości danego przepływomierza (dla danej cieczy), co do wielkości (rozpiętości)jego zakresu pomiarowego oraz wartości stosunku odczytu maksymanego do minimalnego.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 27 mins (2005-07-19 11:13:39 GMT)
--------------------------------------------------

Cytat z linku o technice rozszerzania zakresu pomiarowego
\"ability of the amplification, and possibly the offset, of a device’s output signal to be adjusted electronically to suit different pressure ranges\".
Poniższy link odnosi się do pomiaru ciśnienia ale pojęcie
rangeability odnosi się chyba do wszystkich pomiarów.


link:http://www.npl.co.uk/pressure/faqs/glossary.html
Selected response from:

Witold Wiechowski
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Rozpiętość (wielkość) zakresu pomiarowego
Witold Wiechowski
4zmniejszenie zakresu pomiarowegoA.G.


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmniejszenie zakresu pomiarowego


Explanation:
Flowmeter rangeability is the ratio of the maximum to minimum flowrate or Reynolds number in the range. over which the meter is linear as defined in 2.3. ...
www.oiml.org/publications/D/D025-e96.pdf - Podobne strony

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-07-19 08:11:09 GMT)
--------------------------------------------------

zawężenie

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Rozpiętość (wielkość) zakresu pomiarowego


Explanation:
Cecha określająca (zdolność) możliwości danego przepływomierza (dla danej cieczy), co do wielkości (rozpiętości)jego zakresu pomiarowego oraz wartości stosunku odczytu maksymanego do minimalnego.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 27 mins (2005-07-19 11:13:39 GMT)
--------------------------------------------------

Cytat z linku o technice rozszerzania zakresu pomiarowego
\"ability of the amplification, and possibly the offset, of a device’s output signal to be adjusted electronically to suit different pressure ranges\".
Poniższy link odnosi się do pomiaru ciśnienia ale pojęcie
rangeability odnosi się chyba do wszystkich pomiarów.


link:http://www.npl.co.uk/pressure/faqs/glossary.html

Witold Wiechowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: precyzyjniej
13 mins
  -> dziękuję