KudoZ home » English to Polish » Military / Defense

explosive bullet

Polish translation: pocisk wybuchający do broni strzeleckiej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:explosive bullet
Polish translation:pocisk wybuchający do broni strzeleckiej
Entered by: literary

16:08 Feb 23, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Military / Defense
English term or phrase: explosive bullet
Z armalite'a.
"kula z ładunkiem wybuchowym"? Usuwa np. całą szczękę - duża siła rażenia.
literary
pocisk wybuchający do broni strzeleckiej
Explanation:
M
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3pocisk wybuchający do broni strzeleckiej
maciejm
4pocisk, który eksplodował
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 8





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
pocisk wybuchający do broni strzeleckiej


Explanation:
M


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Nab%C3%B3j_karabinowy
    Reference: http://biurose.sejm.gov.pl/teksty/i-511.htm
maciejm
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 453
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
1 min

agree  Michal Berski
7 hrs

agree  Andrzej Mierzejewski: ewentualnie pocisk odłamkowy, ale to terminologia artyleryjska, więc nie mam pewności, czy pasuje.
2 days21 hrs

3 days4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pocisk, który eksplodował


Explanation:
...został trafiony przez pocisk, który eksplodował na jego szczęce/żuchwie...itd.

Taką wersję też bym rozważył - zależnie od stylu całego tekstu i zawartych w nim informacji.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 126