KudoZ home » English to Polish » Mining & Minerals / Gems

estate jewelry

Polish translation: biżureria używana


18:10 Feb 23, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Mining & Minerals / Gems / biżuteria
English term or phrase: estate jewelry
Nie mogę się dokopać, co to dokładnie jest. Biżuteria rodowa? Ale sprzedawane jest w antique shop razem z antique jewelry. Ktoś wie?
allp
Poland
Polish translation:biżureria używana
Explanation:
nie wiem jak to ładnie powiedzieć ale to:

Estate jewelry, simply defined, is previously owned jewelry. It may be as old as the late Victorian period or as new as yesterday.

biżuteria z drugiej ręki????

może jak już wiesz o co chodzi to nazwiesz to ładnie :)))

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2006-02-23 18:19:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rfmoeller.com/estate/

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-02-23 18:29:31 GMT)
--------------------------------------------------

oj BIŻUTERIA
Selected response from:

Olga Karp
Grading comment
Punkty dla Oli, bo jako pierwsza podała znaczenie, a o to pytałam, ale podoba mi się też propozycja Ewy. Dziękuję wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stara biżuteria
Ewa Dacko
4bizuteria bedaca czescia majatku/wchodzaca w sklad majatku/ pozostawiona w spadkulegato
4bizuteria o wartości historycznej
Jolanta Konowalczyk
4bizuteria rodowaJolanta Tuzel
4biżureria używana
Olga Karp


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biżureria używana


Explanation:
nie wiem jak to ładnie powiedzieć ale to:

Estate jewelry, simply defined, is previously owned jewelry. It may be as old as the late Victorian period or as new as yesterday.

biżuteria z drugiej ręki????

może jak już wiesz o co chodzi to nazwiesz to ładnie :)))

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2006-02-23 18:19:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rfmoeller.com/estate/

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-02-23 18:29:31 GMT)
--------------------------------------------------

oj BIŻUTERIA

Olga Karp
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Punkty dla Oli, bo jako pierwsza podała znaczenie, a o to pytałam, ale podoba mi się też propozycja Ewy. Dziękuję wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: "uzywana" ma malo eleganckie zabarwienie w odniesieniu do bizuterii
4 hrs
  -> jasne ale allp pytał się czy ktoś wie co to jest a to dokładnie to (może to być mój pierścionek, który mi się już nie podoba a do klejnotów mu daleko), pod jaką "elegancką" nazwą to sprzedać to inna sprawa :)))

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bizuteria rodowa


Explanation:
It would be of higher value than just "any' jewelry. Sometimes it was the property of somebody famous, has a story, or history to it. sometimes is just old and almost always "used", second hand.

Jolanta Tuzel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: klejnoty lepsze niż biżuteria IMO
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bizuteria o wartości historycznej


Explanation:
What is Estate Jewellery?
Estate Jewellery is a tangible part of heritage that witnessed the spirit of an era. It can be antique or contemporary.

Przychodzi mi jeszcze do głowy słowo"artefakty" o dużej wartości historycznej, ale... może niekoniecznie :)


    Reference: http://www.laboiteabijoux.ca/bijou_succession-a.html
Jolanta Konowalczyk
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bizuteria bedaca czescia majatku/wchodzaca w sklad majatku/ pozostawiona w spadku


Explanation:
.

legato
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stara biżuteria


Explanation:
może po prostu tak? antique - zabytkowa i estate - stara? nie ma takiego negatywnego zabarwienia jak "używana" i nie trzeba wnikać w to, czy ma - i jaką - wartość historyczną.

Ewa Dacko
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish