KudoZ home » English to Polish » Music

guitar lick

Polish translation: riffy gitarowe


19:54 Feb 21, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Music / guitar
English term or phrase: guitar lick
If you want to play a guitar lick better, practice it three different times of the day.
aslanna
Polish translation:riffy gitarowe
Explanation:
Myślę, że chodzi tu raczej o rocka:
Riff w muzyce rockowej (i gatunkach muzycznych wywodzących się z rocka jak np. w metalu) to krótka melodia, motyw lub pojedyncza fraza, zwykle część dłuższego solo, często otwierająca utwór i potem powracająca wielokrotnie w czasie jego trwania. Riffy są najłatwiej "wpadającymi w ucho" częściami utworów rockowych.
Selected response from:

Paulina Kocenko
Grading comment
w tym wypadku chodziło o rocka,dziękuję za pomoc:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1guitar lick
Monika Jaworska
3pasaże gitarowe
skisteeps
4 -2riffy gitarowePaulina Kocenko


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pasaże gitarowe


Explanation:
http://www.myguitarsolo.com/Licks/Licks.htm

skisteeps
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
riffy gitarowe


Explanation:
Myślę, że chodzi tu raczej o rocka:
Riff w muzyce rockowej (i gatunkach muzycznych wywodzących się z rocka jak np. w metalu) to krótka melodia, motyw lub pojedyncza fraza, zwykle część dłuższego solo, często otwierająca utwór i potem powracająca wielokrotnie w czasie jego trwania. Riffy są najłatwiej "wpadającymi w ucho" częściami utworów rockowych.


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Carl_Perkins
Paulina Kocenko
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
w tym wypadku chodziło o rocka,dziękuję za pomoc:)
Notes to answerer
Asker: wielkie dzięki za błyskawiczną odpowiedź:)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Przemysław Szkodziński: niestety już trochę po fakcie, ale jako zawodowy muzyk, w tym gitarzysta głównie rockowy, nie stawiałbym znaku równości między słowem "riff" a słowem "lick". Riff jest to motyw pełniący głównie funkcję podkładu, poczas gdy "lick" pełni funkcję melodyjną
23 mins

disagree  Dawid Mazela, MA, MCIL: jak wyżej
2773 days

131 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
guitar lick


Language variant: zagrywka gitarowa

Explanation:
Witam! Tak się składa, że sama bardzo potrzebowałam tego wyrażenia do tłumaczenia i natrafiłam na takie właśnie sformułowanie. Oczywiście piszę grubo po fakcie, ale może komuś się przyda :)

Example sentence(s):
  • Krzysztof Misiak (...) Bohater „Zagrywki miesiąca” (Lick Of the Month), prestiżowego magazynu GUITAR PLAYER - kwiecień 1998
  • Odgłosy burzy i subtelna gitarowa zagrywka zaczynają jedną z najpiękniejszych ballad w historii rocka, "Brothers in Arms".

    Reference: http://merlin.pl/review/reviewer/27793234.html
    Reference: http://www.misiak.art.pl/pl/articles.php?id=2
Monika Jaworska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dawid Mazela, MA, MCIL
2642 days