KudoZ home » English to Polish » Nutrition

ammoniated glycyrrhizin

Polish translation: glicyryzyna amoniakalna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ammoniated glycyrrhizin
Polish translation:glicyryzyna amoniakalna
Entered by: Pawel Bartoszewicz

13:18 Jul 3, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical - Nutrition / nutrition
English term or phrase: ammoniated glycyrrhizin
zwi±zek chemiczny
Pawel Bartoszewicz
glicyryzyna amoniakalna
Explanation:
"Lukrecja gładka, Glycyrhiza glabra - w korzeniach saponiny triterpenowe (gł. glicyryzyna i kwas glabrykowy), flawonoidy, hydroksykumaryny"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 13:47:18 (GMT)
--------------------------------------------------

czyli
sól amonowa kwasu glicyryzynowego
\"glicyryzyna występująca w postaci soli potasowej, wapniowej lub
amonowej kwasu glicyryzynowego\"
[http://www.kjlidke.home.pl/zielnik.htm]
Selected response from:

leff
Grading comment
Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4glicyryzyna amoniakalna
leff
4 -1lukrecja amoniakalna
Teresa Jaczewska


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
lukrecja amoniakalna


Explanation:
Korzeń lukrecji/ lukrecja
http://republika.pl/witaminynet/czosnek.htm


TJ

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 13:37:39 (GMT)
--------------------------------------------------

http://wiem.onet.pl/wiem/007952.html


    Reference: http://republika.pl/witaminynet/czosnek.htm
Teresa Jaczewska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: lukrecja to glycyrrhiza; glycyrrhizin to kwas lukrecjowy; amoniak potraktowany kwasem powinien dać sól amonową. Dalej niech się wypowie ktoś bardziej kompetentny, ale nie wierzę w lukrecję amoniakalną
8 mins
  -> tak, właśnie chciałam to poprawić, dziękuję za zwrócenie mi uwagi :)

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
glicyryzyna amoniakalna


Explanation:
"Lukrecja gładka, Glycyrhiza glabra - w korzeniach saponiny triterpenowe (gł. glicyryzyna i kwas glabrykowy), flawonoidy, hydroksykumaryny"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 13:47:18 (GMT)
--------------------------------------------------

czyli
sól amonowa kwasu glicyryzynowego
\"glicyryzyna występująca w postaci soli potasowej, wapniowej lub
amonowej kwasu glicyryzynowego\"
[http://www.kjlidke.home.pl/zielnik.htm]


    Reference: http://em.pwn.pl/biologia/tabele/
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Jaczewska: Tak, ma Pan rację
12 mins
  -> dzięki :-) Ale bez przesady z tym 'panowaniem', please

agree  Natalie
40 mins

agree  Andrzej Lejman: yep
1 hr

agree  Hania Pietrzyk: farm. korzeń lukrecji
4 hrs
  -> farm. korzeń lukrecji to Radix Glicyrrhizae, który zawiera od 4 do 12 % glicyryzyny