KudoZ home » English to Polish » Nutrition

hypocholesterolemic

Polish translation: hipocholesterolemiczny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hypocholesterolemic
Polish translation:hipocholesterolemiczny
Entered by: awdotia

07:51 Nov 30, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science - Nutrition
English term or phrase: hypocholesterolemic
Plant products with hypocholesterolemic potentials
awdotia
Poland
hipocholesterolemiczny
Explanation:
od hipocholesterolemia - zmniejszona zawartość cholesterolu we krwi (słownik med. Słomskich)
Wśród produktów roślinnych bogatych w błonnik najlepszy efekt hipocholesterolemiczny obserwowano po podaniu otrąb owsianych i płesznika

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-11-30 08:32:27 GMT)
--------------------------------------------------

albo po prostu \'produkty ro¶linne obniżaj±ce poziom cholesterolu\'
Selected response from:

jacek o
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1hipocholesterolemicznyjacek o
4hipocholesterolemiczne
Barbara Piela


Discussion entries: 1





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hipocholesterolemiczne


Explanation:
Albo prosciej: np. obnizanie poziomu cholesterolu w surowicy krwi, tak jak w tekscie ponizej.

http://www.lodz.ptkardio.pl/wsparcie.html

Szczególnie ważny jest błonnik, ze względu na jego hipocholesterolemiczne działanie. Niektóre frakcje błonnika, jak pektyny i żywice, obniżają poziom cholesterolu w surowicy krwi. Podobne działanie wywierają też niektóre produkty nasion strączkowych jak fasola, groch, bób. Mechanizm ten nie jest jeszcze całkowicie poznany. Prawdopodobnie odbywa się to poprzez wiązanie kwasów zółciowych w jelicie cienkim i zwiększenie ich wydalania z kałem.


Barbara Piela
Native speaker of: Native in PolishPolish

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hipocholesterolemiczny


Explanation:
od hipocholesterolemia - zmniejszona zawartość cholesterolu we krwi (słownik med. Słomskich)
Wśród produktów roślinnych bogatych w błonnik najlepszy efekt hipocholesterolemiczny obserwowano po podaniu otrąb owsianych i płesznika

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2004-11-30 08:32:27 GMT)
--------------------------------------------------

albo po prostu \'produkty ro¶linne obniżaj±ce poziom cholesterolu\'


    Reference: http://www.terapia.com.pl/archiwum/pub.html?pub=17&edition=8
jacek o
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
22 mins