KudoZ home » English to Polish » Other

"gotta have" products

Polish translation: rzeczy, które 'po prostu musisz mieć'


11:59 Jul 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: "gotta have" products
talking about cars and trucks
Domka
Polish translation:rzeczy, które 'po prostu musisz mieć'
Explanation:
termin bardzo często używany w prasie kobiecej ;)
Selected response from:

xxxLibrero
Grading comment
Musze przyznac, trudny wybor, ale ta odpowiedz jest chyba najblizsza znaczeniu, chociaz w podanym przeze mnie przykladzie nie uzylabym jej
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3rzeczy, które 'po prostu musisz mieć'xxxLibrero
4 +1produkty typu 'muszę mieć'Marek Daroszewski (MrMarDar)
4niezbędne produkty
*eva*
4rzeczy/ produkty nieodzowne
lim0nka
4produkty bez ktorych nie mozna sie obejsc
mdarron
3niezbędne gadżetyMichal Cieslak
1niezbedniki
Katarzyna Bylow


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niezbędne gadżety


Explanation:
strzelam bez kontekstu
HTH
MC

Michal Cieslak
Native speaker of: Native in PolishPolish

15 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
niezbedniki


Explanation:
Oczywiscie zgadzam sie z poprzednimi sugestiami. Jesli rejestr nieformalny to moze wlasnie "niezbednik" bedzie tu na miejscu - jako samochodowy odpowiednik obozowej menazki i sztuccow, ktore kazdy musial wziac ze soba wyjezdzajac na wakacje?

Katarzyna Bylow
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
rzeczy, które 'po prostu musisz mieć'


Explanation:
termin bardzo często używany w prasie kobiecej ;)

xxxLibrero
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Musze przyznac, trudny wybor, ale ta odpowiedz jest chyba najblizsza znaczeniu, chociaz w podanym przeze mnie przykladzie nie uzylabym jej

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Malgorzata Kazmierczak: produkty "musisz to mieć" gwoli scislosci
2 hrs

agree  Joanna Borowska
3 hrs

agree  legato: Albo "absolutnie trzeba miec"
7 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
produkty bez ktorych nie mozna sie obejsc


Explanation:
albo bez ktorych "ani rusz.." ale to bardziej slangowe/kolokwialne wyrazenie

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rzeczy/ produkty nieodzowne


Explanation:
kolejna propozycja

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 159

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
'gotta have' products
produkty typu 'muszę mieć'


Explanation:
tak mówią w badaniach rynkowych przy analizowaniu potrzeb konsumenckich, chociaż to pewnie kalka

To jest album typu ' muszę-mieć ' z którego jesteśmy wszyscy nadal bardzo dumni!"
The Mix Colection jest kluczową muzyczną fotokopią z wczesnych lat 90, ...
www.djmusic.pl/news_calosc.html

To kwestia możliwości finansowych
lub właśnie podejścia typu: MUSZĘ mieć sprzęt hi-endowy. ...
www.astro-forum.org/Forum/viewtopic. php?p=96477&sid=843f7b966fddc4100dd50b488091998d

że technologia musi być nie tylko funkcjonalna ale także "seksowna"
jeśli ma ona wywoływać jęki typu "muszę to mieć", będące siłą ...
pl.tomshardware.com/mobile/20020627/

w rzeczywistości produkt nie jest niezbędny, ale presja (np. kolegów, reklam, etc.) sprawia, że człowiek uważa, że coś musi mieć, chociaż może się bez tego obyć


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 0 min (2005-07-20 14:59:26 GMT)
--------------------------------------------------

tutaj cały artykuł o geneza wyrażenia stworzonego przez guru GM Boba Lutza:
http://www.detnews.com/2005/autosinsider/0501/07/A01-53426.h...
Lutz coined the phrase \"gotta-have products\" to describe the types of vehicles GM would need to excite buyers and regain market share.

When he joined the automaker, Lutz believes GM had no vehicles that fit the \"gotta-have\" criteria, with the possible exception of its popular full-size pickup trucks and SUVs.

w kontekście samochodowym będą to samochody, których wszyscy ludzie pragną, które \'muszą mieć\', samochody trendy, na czasie; tak jak dzieciom się mówi w reklamach: niesamowity świecący w ciemności pojazd. Musisz go mieć!

HTH

HTH

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  *eva*: niekoniecznie "nie niezbędny" czasami wręcz przeciwnie, czasami tak okresla się produkty, np. w opinii fachowców, najlepsze // tak, ale niekoniecznie//see: http://www.newswise.com/articles/view/510825/ żadnego marketingu, żadnego wmawiania :)
8 mins
  -> poczytaj np. tu: http://www.bizjournals.com/louisville/stories/2003/09/29/sma... How can you develop something that your customers simply "gotta have" and must get from you? -- li tylko czysty marketing i wmawianie, że musimy to mieć

agree  Jussi Rosti
1 hr
  -> kiittää te :-)

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niezbędne produkty


Explanation:
części, artykuły,
które należy/trzeba mieć

inaczej: "must have" products

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 52 mins (2005-07-20 20:51:58 GMT)
--------------------------------------------------

must-have an essential or highly desirable item ? adj. essential or highly desirable.
http://www.google.com/url?sa=X&start=0&oi=define&q=http://ww...

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 128

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Woman
1 hr
  -> dzięki :)

neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): waw.wardsauto.com/ar/auto_gotta_buildable_cars_2
2 hrs
  -> so? anyway, your answer doesn't fit the context

disagree  legato: to jest cos co bardzo chce sie miec, albo moda nakazuje a nie rzecz niezbedna
8 hrs
  -> excuse me, but your disagreeing here makes no sense :) owszem, coś, co trzeba mieć - bo jest najlepsze, najmodniejsze itd.; jak chcesz ująć to w podanym kontekście?