KudoZ home » English to Polish » Other

parity point

Polish translation: punkt parytetowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parity point
Polish translation:punkt parytetowy
Entered by: Roman Kozierkiewicz

15:03 Feb 15, 2006
English to Polish translations [PRO]
Marketing - Other
English term or phrase: parity point
Marketers see every new feature their company dreams up as a point of differentiation and every feature competitors dream up as a necessary parity point.
madziag
punkt parytetowy
Explanation:
W statystyce stosuje sie terminy wskaźnik parytetowy, cena parytetowa czy stosunek parytetowy, wartość parytetowa. Punkt parytetowy ma oczywiście odniesienie do równowagi.
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1punkt parytetowyRoman Kozierkiewicz
3dotrzymywanie kroku
Michał Wiśniewski
2punkt równowagi [rynkowej]
Alexander Onishko


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
punkt równowagi [rynkowej]


Explanation:
Równowaga rynkowa - Wikipedia, wolna encyklopedia
Graficznym obrazem stanu równowagi rynkowej jest punkt równowagi rynkowej, czyli
punkt przecięcia się linii popytu i podaży. ...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Równowaga_rynkowa

Alexander Onishko
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dotrzymywanie kroku


Explanation:
myślę że o to chodzi - dotrzymywanie kroku, doganianie - czyli odwrotność differentiation. Ktoś chyb to sformułowanie wymyślił przez rozciągnięcie znaczenia 'to reach parity'. Ale niezbyt mi się to podoba, jeśli rzeczywiście o to chodzi...

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 114

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
punkt parytetowy


Explanation:
W statystyce stosuje sie terminy wskaźnik parytetowy, cena parytetowa czy stosunek parytetowy, wartość parytetowa. Punkt parytetowy ma oczywiście odniesienie do równowagi.

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 340
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexander Onishko: yes, this is a better option
4 days