KudoZ home » English to Polish » Other

unit of food energy

Polish translation: jednostka energii zawarta w żywności


14:11 Sep 1, 2006
English to Polish translations [PRO]
Science - Other
English term or phrase: unit of food energy
Everyone appears to agree that this new, organic approach is far more efficient than the previous Soviet model that stressed production at all costs. Fernando Funes, head of the national Pasture and Forage Research Unit, told Harper's magazine: "In that old system it took 10 or 15 units of energy to produce one unit of food energy. At first we did not care about economics, [but] we were realising just how inefficient it was."

będę bardzo wdzięczna za pomoc!
Dominika J
Polish translation:jednostka energii zawarta w żywności
Explanation:
rozumiem że trzeba poświecic tyle a tyle energii, żeby wyprodukowac zywność o takiej a takiej ilosci energii
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
ja też to tak rozumiem, ale nie umiałam tego ująć sensownie. dziękuję bardzo za pomoc! uff :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1do wyprodukowania żywności dającej/dostarczającej 1 jednostkę energii
IwonaASzymaniak
3 +1jednostka energii zawarta w żywności
Jakub Szacki


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
jednostka energii zawarta w żywności


Explanation:
rozumiem że trzeba poświecic tyle a tyle energii, żeby wyprodukowac zywność o takiej a takiej ilosci energii

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49
Grading comment
ja też to tak rozumiem, ale nie umiałam tego ująć sensownie. dziękuję bardzo za pomoc! uff :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Carroll: tez tak to rozumiem.
2 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
do wyprodukowania żywności dającej/dostarczającej 1 jednostkę energii


Explanation:
trzeba było zużyć 10 - 15 jednostek energii (w domyśle zawartej w paszy)
żywności o zawartości (zawierającej ... - jak powiedział kolega).
Jednym z czynników służących do określenia wartości paszy (i żywności) jest zawartość energii w kaloriach lub dżulach.

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SlawekW: niekoniecznie w paszy, bo pewnie tez chodzi o paliwo do kubanskich ciagnikow, prad, enregie zuzywana do produkcji nawozow etc./// a ja z nudow caly ten artykul przeczytalem:)
7 mins
  -> napisałam tak, bo w tekście jest o Pasture and Forage Research Unit i chyba w tekście chodzi o brak "ekwiwalencji" .To był mój tok myślenia. Ale racja unit jest unitem. Gratuluję lektury. Thns :)