KudoZ home » English to Polish » Other

to take up a notch

Polish translation: popracować nad skokami/poćwiczyć skoki


21:11 Sep 6, 2006
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Other
English term or phrase: to take up a notch
We’d decided to take BMX-ing up a notch. There were so many old cars abandoned in the streets back then, just sitting there calling out us to play.

rozmowa kaskaderów rowerowych o swoich wyczynach w przeskakiwaniu samochodów
Maciej Andrzejczak
Poland
Polish translation:popracować nad skokami/poćwiczyć skoki
Explanation:
po prostu. Take sth up a notch to podnieść coś na wyższy poziom, doszlifować.

notch Pronunciation (nch)
3. Informal A level or degree: a notch or two higher in quality.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-06 23:57:48 GMT)
--------------------------------------------------

dopracować
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
jako "potrenować" poszło - dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2przenieść na wyższy poziom/ (trochę) podkręcić/ (nieco) urozmaicićJoanna Borowska
4popracować nad skokami/poćwiczyć skoki
allp
3podnieść poprzeczkęCortejo


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
przenieść na wyższy poziom/ (trochę) podkręcić/ (nieco) urozmaicić


Explanation:
może tak?

Joanna Borowska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SlawekW: z ust wyjelas!:)
2 mins
  -> dzięki :o)

agree  Joanna Carroll
34 mins
  -> dzięki :o)

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podnieść poprzeczkę


Explanation:
Zaraz pomyślę nad innym rozwiązaniem...

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2006-09-06 21:38:24 GMT)
--------------------------------------------------

Widzę, że "allp" już ma taką propozycję - "Podnieść na wyższy poziom". A że to młodzież na rowerach, to można jeszcze sobie pozwolić na coś takiego:

"wyśrubować poziom (trudności)" ;-)

Zazwyczaj mówi się "wyśrubować rekord/wyniki" itp, ale to też jest do przyjęcia w takim kontekście.

Cortejo
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 15

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
popracować nad skokami/poćwiczyć skoki


Explanation:
po prostu. Take sth up a notch to podnieść coś na wyższy poziom, doszlifować.

notch Pronunciation (nch)
3. Informal A level or degree: a notch or two higher in quality.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-06 23:57:48 GMT)
--------------------------------------------------

dopracować

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 257
Grading comment
jako "potrenować" poszło - dzięki!