KudoZ home » English to Polish » Other

civil partner

Polish translation: partner cywilny


12:55 Sep 11, 2006
English to Polish translations [PRO]
Other / jobs
English term or phrase: civil partner
W oficjalnym formularzu, np. "Have you, your spouse or your civil partner had any accommodation of any description for your use in the UK from the date you arrived in the UK?" - czy istnieje jakiś fachowy termin poza "partnerem życiowym"?
Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Polish translation:partner cywilny
Explanation:
Chyba takie tłumaczenie jest najwłaściwsze.
http://tinyurl.com/rbgop

Związki te są zawierane na podstawie Civil Partnership Act 2004
http://www.opsi.gov.uk/acts/acts2004/40033--b.htm#1
Selected response from:

Adam Zakrzewski
Poland
Grading comment
Dziękuję.

Ewa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4partner cywilny
Adam Zakrzewski
4konkubent / konkubinaMarek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 3





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konkubent / konkubina


Explanation:
fachowo
SJP:
konkubinat m IV, D. -u, Ms. ~acie, blm
trwałe pożycie mężczyzny z kobietą bez zawarcia związku małżeńskiego


--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2006-09-11 13:21:15 GMT)
--------------------------------------------------

jeśli to nowy związek to poszedłbym po linii 'partnera' - IMHO w polskiej poprawności politycznej jeszcze długo nie będzie powyższego odpowiednika - a przynajmniej oficjalnie


--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2006-09-11 13:36:52 GMT)
--------------------------------------------------

partner, z którym pozostajesz w związku - przydługie, ale tak mi przyszło do głowy

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654
Notes to answerer
Asker: Hmm, miałam nadzieję, że istnieje jeszcze jakiś inny, mniej "obciążony" termin...


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
partner cywilny


Explanation:
Chyba takie tłumaczenie jest najwłaściwsze.
http://tinyurl.com/rbgop

Związki te są zawierane na podstawie Civil Partnership Act 2004
http://www.opsi.gov.uk/acts/acts2004/40033--b.htm#1


Adam Zakrzewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49
Grading comment
Dziękuję.

Ewa