ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Other

cider vinegar

Polish translation: jablkowy ocet winny

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cider vinegar
Polish translation:jablkowy ocet winny

17:45 Mar 1, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: cider vinegar
z listy składników do przepisu
Nika
jablkowy ocet winny
Explanation:
zostane przy jablkowym occie winnym. W jezyku polskim by cos bylo "winne" nie musi byc z winogron. A jablka zdecydowanie moga miec "winny smak".
Cider tlumaczony jest jako wino (lub wino jablkowe)

patrz: Cider house - tlocznia win (Irving's - Cider House Rules)
Selected response from:

xxxwojtekl
Grading comment
dziękuję bardzo za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4ocet jabłkowyanglista
5 -1ocet winny (z bialego wina)
Beata Drezek
4 -1jablkowy ocet winnyxxxwojtekl


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
ocet jabłkowy


Explanation:
całość w Sł.naukowo-technicznym ang-pol

Cambridge Int'l Dctry of English: VINEGAR=(...) made from sour wine, malt or cider
CIDER = a drink made from apples which sometimes contains alcohol

anglista
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz
0 min

agree  Hanna Burdon
1 min

agree  Lota
20 mins

agree  Araksia Sarkisian: They say also: "apple vinegar". Correct!
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ocet winny (z bialego wina)


Explanation:
Ocet winny - w polskim nie ma odpowiednika slowa 'cider'. 'Cider' to obecnie tanie wino, dawniej w Anglii bylo to tradycyjne wino domowej roboty z jablek, gruszek i innych owocow z ogrodu.

Beata Drezek
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 133

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxwojtekl: dokladnie. W polsce (choc to smieszne) cider to tez wino, choc nie z winogron. Chpoc na moium podworku mowiono rowniez "jabcok"
9 mins

neutral  Jerzy Czopik: proszę nie zapominać, że we francuskim "cidre" to również coś w rodzaju brandy z jabłek
14 mins

disagree  Magda Dziadosz: francuskie brandy z jablek to CALVADOS, a nie cidre! A jabcok (jabol) to spirytus zaprawiany sokiem jablkowym. Cider to niskoalkoholowy napój musujacy z jablek, a nie zadne wino, ani brandy!
15 hrs

disagree  Hanna Burdon: Magda ma całkowit± rację.
2 days10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
jablkowy ocet winny


Explanation:
zostane przy jablkowym occie winnym. W jezyku polskim by cos bylo "winne" nie musi byc z winogron. A jablka zdecydowanie moga miec "winny smak".
Cider tlumaczony jest jako wino (lub wino jablkowe)

patrz: Cider house - tlocznia win (Irving's - Cider House Rules)

xxxwojtekl
PRO pts in pair: 21
Grading comment
dziękuję bardzo za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: nie dopisałem w poprzednim komentarzu, ale "jabcok" czy też "jabol" wskazuje na pochodzenie jabłkowe, a więc nie należy tych jabłek pomijać
2 mins

disagree  xxxDoktorek: Niestety, cider to musujace "wino" (w cudzyslowie, bo prawdziwe wino jest wylacznie z winogron) robione z jablek.
1 hr
  -> oczywiscie, ale mi nie chodzi o prawidlowe znaczenie slowa wino, tylko o to jak potocznie nazwalbym "cider vinegar"

disagree  Hanna Burdon: http://wiem.onet.pl/wiem/005b12.html
2 days10 hrs