KudoZ home » English to Polish » Other

tuna pasta primavera

Polish translation: wiosenny makaron z tuńczykiem


17:45 Mar 1, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: tuna pasta primavera
czy w ogóle nazwę tej potrawy da się przetłumaczyć na j. polski?
Nika
Polish translation:wiosenny makaron z tuńczykiem
Explanation:
makaron primavera
makaron primavera z tuńczykiem
je¶li na zimno, to może być jeszcze:
wiosenna sałatka z makaronu z tuńczykiem

W sumie chyba najbardziej podoba mi się "makaron primavera". Bardzo zagadkowo brzmi... ;-)
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4wiosenna sałatka z tuńczykiem (?)
Magda Dziadosz
4 +1jeśli kto ciekawy - smacznego!anglista
4 +1wiosenny makaron z tuńczykiem
Hanna Burdon


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
wiosenna sałatka z tuńczykiem (?)


Explanation:
Czy wiesz coś bliżej na temat tej smakowitej potrawy? Czy jest na ciepło, czy na gorąco, "pasta" wskazuje na coś makaronowego, a więc bardziej konkretnego niż sałatka, z kolej makaron wiosenny z tuńczykiem nie brzmi tak smakowicie...:))
M.

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota: i agree with your suggestion "salatka wiosenna z tunczykiem"
22 mins

agree  Araksia Sarkisian: sałatka też może być z makaronem...mnjam-mnjam..lol
1 hr

agree  WTLS: I like the answer; hate the dish (yukh!). Najepszy tunczyk: surowy z plasterkiem imbiru i sosem sojowym. Ide lowic.
13 hrs

agree  anglista: w nazwie dania do karty byłby rzeczownik na początku: sałatka wiosenna z (makaronem i) tuńczykiem
16 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wiosenny makaron z tuńczykiem


Explanation:
makaron primavera
makaron primavera z tuńczykiem
je¶li na zimno, to może być jeszcze:
wiosenna sałatka z makaronu z tuńczykiem

W sumie chyba najbardziej podoba mi się "makaron primavera". Bardzo zagadkowo brzmi... ;-)

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: co prawda "wiosenna sałatka z tuńczykiem" brzmi apetycznie, ale nie należy zapominać, że "pasta" to makaron - a tego w sałatce brakowało - makaron primavera - to jest to!
35 mins

neutral  xxxwojtekl: z kolieiu mi makaron kojarzy sie z dlugimi kluskami (jak spaghetti) oraz potrawa zapamietana z przedszkola - makaron z serem. reczej nie uzylbym slowa "makaron" w tym tlumaczeniu.
41 mins
  -> ??? A tagliatelle? A fusilli? A penne? A kilkanascie innych ksztaltow to nie makaron? Za malo wloszczyzny jadasz... :o)

neutral  anglista: w kwestii formalnej, dla Włocha to wszystko robi się z PASTA ASCIUTA - bazy wszystkich tzw. (przez nas) makaronów; w moje cieniutkiej 'Kuchni włoskiej' jest ich 18 rodzajów, ale macherone = makaron włoski pojęcia nie mam jak wygląda (nitki?)
16 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jeśli kto ciekawy - smacznego!


Explanation:
ta sałatka ma już różne odmiany 'geograficzne':

Title: Tuna Pasta Primavera Salad
Yield: 1 Serving

Ingredients

2 c small shell pasta; cooked
-and chilled
1 1/2 c cherry tomatoes; halved
1/2 c carrots; thinly sliced
1/2 c sliced celery
1/2 c cucumber; peeled, seeded,
-chop
1/2 c radishes; thinly sliced
1/2 c frozen peas; thawed
1/4 c red bell pepper; slivered
2 tb green onion; minced, with
-tops
12 oz Starkist Sold White or Chunk
- Light; drained and chunked
1 c salad dressing of choice
Bibb or red leaf lettuce
fresh herbs; for garnish

Instructions

Directions:
1.In a large bowl, combine all ingredients except lettuce and herbs.
2.Chill several hours.
3.If using oil and vinegar dressing, stir salad mixture occasionally to
evenly marinate ingredients.
4.Place lettuce leaves on each plate; spoon on salad. Garnish with fresh
herbs, if desired.
Makes 6 servings.
c1996 STARKIST SEAFOOD COMPANY
http://recipe-beef.com/15/090097.SHTML




TUNA PASTA PRIMAVERA SALAD
Yield: serves 6
· 2 cups cooked and chilled pasta
· 2 cups frozen vegetables
· 1/2 cup chopped fresh basil or 2 T dry basil
· 1/4 cup black olives
· 2 tablespoon minced scallions/green onions
· 12 ounces canned tuna, drained and flaked
· 1 cup creamy Italian dressing or bottled Alfredo sauce
· 3 cups mixed salad greens
· 1/2 cup grated Parmesan or Romano cheese
In a large bowl, combine all ingredients except lettuce and cheese. Chill 2-3 Hours. Divide salad greens among 6 plates. Spoon generous portions of tuna mixutre on each plate. Garnish with cheese.

http://www.jewish-food.org/recipes/tunasal5.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-02 10:31:45 (GMT)
--------------------------------------------------

ten pierwszy przepis jest z włoskich stron (sądząc po składnikach - tam już jest wiosna ;D)

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: Już wyieram się na Bazarek Sadyba, dziękuję!!!
22 hrs