KudoZ home » English to Polish » Other

ADD probe

Polish translation: sonda czujnika kierunku przepływu powietrza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ADD probe = Airstream Direction Detector
Polish translation:sonda czujnika kierunku przepływu powietrza
Entered by: maciejm

09:01 Mar 6, 2002
English to Polish translations [PRO]
/ military aviation
English term or phrase: ADD probe
The ADD probe has come loose again. Pilot mówi do do mechanika.
maciejm
Poland
sonda czujnika kierunku przepływu powietrza
Explanation:
sonda czujnika kierunku przepływu (strumienia) powietrza

ADD = (aeronautics) Airstream Direction Detector

[Oxford Dictionary of Abbreviations]

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 14:39:14 (GMT)
--------------------------------------------------

OR
ADD = Attitude Determination Device
[Acronym Finder]

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 20:21:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Chyba jednak ta pierwsza odpowiedź:
ADD = Airstream Direction Detector, to measure the AoA (Angle of Attack, czyli kąt natarcia).
[za Acronyms and Codenames http://www.hazegray.org/faq/acr1.htm]
Selected response from:

leff
Grading comment
Dziękuję. To musi być to, ponieważ dalej jest fragment, gdzie te same osoby rozmawiają kilka dni pózniej i który brzmi "... there's still the problem of the angle of attack indicator" , a nie skojarzyłem, że w takim razie to "still" odnosi się do tej nieszczęsnej sondy. Przepraszam, że nie odpowiedziałem wcześniej ale musiałem wyjechać. Pozdrawiam. M.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sonda czujnika kierunku przepływu powietrza
leff
4przewod ADD
Izabella Kraus
3sonda czujnika wysokości lotu
Jerzy Czopik
3???
Jerzy Czopik
3Detektor systemu obrony powietrznej
Jerzy Czopik
2ADD - Additional?EWKA
1Może to być czujnik ciśnienia dynamicznegoWitold


Discussion entries: 3





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ADD - Additional?


Explanation:
Nie mam pomysłu na tłumaczenie, ale moze akronimy pomoga.

ADD - Air Defense District
- Acoustic Deception Device
- Adapter Device Driver

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 09:38:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Przydałoby sie więcej kontekstu.
Pozdrawiam,
EK



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 09:46:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Przydałoby sie więcej kontekstu.
Pozdrawiam,
EK



--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 09:59:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Przydałoby sie więcej kontekstu.
Pozdrawiam,
EK



EWKA
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: ADD musi być skrótem od czegoś, a probe wskazuje na "przyrząd pomiarowy", coś takiego jak dysza Venturi lub podobnego
6 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
???


Explanation:
Niestety istnieje cały szereg możliwości (jak podawałem, np. dysza Venturi, chociaż w samolotach ponaddźwiękowych trudno mierzyć szybkość lotu w ten sposób). Może to być antena, wylot ciśnieniomierza itp. Może będzie Pan w stanie uzyskać informację co oznacza skrót ADD - poszukiwanie w Internecie jest szukaniem igły w stogu siana, bo "add" występuje w co drugim angielskim dokumencie...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 11:00:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Do odpowiedzi Zyldzi: zgoda na nietłumaczenie ADD, ale mimo wszystko proponuję \"czujnik\" lub \"sondę\" zamiast przwodu (ewentualnie \"rurkę\")

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Może to być czujnik ciśnienia dynamicznego


Explanation:
Może ten skrót (nie występujący w znanych mi zasobach)oznacza Automatic Dynamic Data probe?

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przewod ADD


Explanation:
Nie wiem jak to jest w samolotach, ale w samochodach bardzo czesto akronimow sie nie tlumaczy. Funkcjonuja one w zargonie jako np. czujnik CMP, kontrolka EOBD, i wszyscy wiedza o co chodzi. Nie twierdze ze jest to idealne wyjscie, ale skoro nie wiemy co to nieszczesne ADD znaczy, to moze najbezpieczniej jest zostawic jak jest?

Izabella Kraus
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: przewód nie całkiem, bo niczego to coś nie łączy, więc raczej "rurka", komentarz powyżej
6 mins
  -> slusznie.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Detektor systemu obrony powietrznej


Explanation:
Na fali pomysłów - Air Defence Detector ?

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sonda czujnika kierunku przepływu powietrza


Explanation:
sonda czujnika kierunku przepływu (strumienia) powietrza

ADD = (aeronautics) Airstream Direction Detector

[Oxford Dictionary of Abbreviations]

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 14:39:14 (GMT)
--------------------------------------------------

OR
ADD = Attitude Determination Device
[Acronym Finder]

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 20:21:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Chyba jednak ta pierwsza odpowiedź:
ADD = Airstream Direction Detector, to measure the AoA (Angle of Attack, czyli kąt natarcia).
[za Acronyms and Codenames http://www.hazegray.org/faq/acr1.htm]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Dziękuję. To musi być to, ponieważ dalej jest fragment, gdzie te same osoby rozmawiają kilka dni pózniej i który brzmi "... there's still the problem of the angle of attack indicator" , a nie skojarzyłem, że w takim razie to "still" odnosi się do tej nieszczęsnej sondy. Przepraszam, że nie odpowiedziałem wcześniej ale musiałem wyjechać. Pozdrawiam. M.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: proponuję raczej drugi skrót - Attitude Determination Device
31 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sonda czujnika wysokości lotu


Explanation:
Zgodnie z podanym powyżej skrótem

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828