KudoZ home » English to Polish » Other

gearbox

Polish translation: skrzynka napędu agregatów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gearbox
Polish translation:skrzynka napędu agregatów
Entered by: Jacek Krankowski

09:28 Mar 6, 2002
English to Polish translations [PRO]
/ military aviation
English term or phrase: gearbox
Tyle, ze nie w samochodzie tylko w samolocie Tornado.
"Juliet(samolot oznaczony literą "J") on finals. Gearbox problem. Single engine."- "J. na podejściu. ..... Na jednym silniku."
maciejm
Poland
przekładnia
Explanation:
przekładnia - w samolocie

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 09:38:41 (GMT)
--------------------------------------------------

see:

W obudowie każdego z silników znajdują się dwie przekładnie, jedna PRGB (Proprotor Gearbox - Przekładnia Śmigła), i druga TAGB (Tilt Axis Gearbox - Przekładnia Obracania Osiowego), na której podwieszone są główne generatory prądu.

http://www.greendevils.com.pl/militaria/sailor_lot/Osprey/os...
Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
Dzieki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2przekładnia
Robert Pranagal
4 +1reduktor lub skrzynka przekładniowa
Araksia Sarkisian
4Tak naprawdę to jest "skrzynka napędu agregatów"Witold
4przekładnia
Jerzy Czopik


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
przekładnia


Explanation:
przekładnia - w samolocie

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-06 09:38:41 (GMT)
--------------------------------------------------

see:

W obudowie każdego z silników znajdują się dwie przekładnie, jedna PRGB (Proprotor Gearbox - Przekładnia Śmigła), i druga TAGB (Tilt Axis Gearbox - Przekładnia Obracania Osiowego), na której podwieszone są główne generatory prądu.

http://www.greendevils.com.pl/militaria/sailor_lot/Osprey/os...

Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
Dzieki :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: przekładnia OK., ale nie "śmigła", które Tornado ma śmigło? To przecież samolot odrzutowy!
4 mins
  -> jak napisano powyżej, przekładnia śmigła = proprotor gearbox - TO TYLKO PRZYKŁAD zastosowania lotniczego... zresztą, w polu odpowiedzi podałem tylko PRZEKŁADNIA...

agree  Araksia Sarkisian: lol
5 mins

agree  Romuald Pawlikowski
7 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przekładnia


Explanation:
po prostu tak. Problemy z przekładnią na podejściu. Dolot na jednym silnku. Dla wyjaśnienia: nawet samoloty odrzutowe wyposażone są w przekładnie, na przykład do napędu prądnic itp. Awaria takiej może spowodować zatrzymanie silnika itp.

Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reduktor lub skrzynka przekładniowa


Explanation:
.

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: dokładnie tak, albo po prostu "przekładnia"
1 min
  -> Dziękuję!

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tak naprawdę to jest "skrzynka napędu agregatów"


Explanation:
Pełna nazwa: accessory gear box.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454