KudoZ home » English to Polish » Other

body of law

Polish translation: dziedzina prawa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:body of law
Polish translation:dziedzina prawa
Entered by: madziag

18:58 Oct 24, 2006
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Other
English term or phrase: body of law
Bodies of law: civil law, common law, criminal law
madziag
dziedzina prawa
Explanation:
ForumPrawne.org Prawo i porady prawne - ForumPrawne.org ... Serwis obejmuje różne dziedziny prawa, m.in.: autorskie, cywilne, pracy, karne, administracyjne, ...
br.dmkhosting.com/ - 6k

Różne dziedziny prawa. Serwis prawny dla organizacji pozarządowych na portalu ... Postępowanie cywilne: http://www.justitia.pl/search.php?query=&topic=53 ...
www.oai.pl/index.php?module=subjects&func=viewpage&pageid=5 - 18k

Regulują je różne dziedziny prawa: prawo karne i cywilne, prawo autorskie, prasowe, konstytucyjne, prawo pracy i prawo podatkowe. ...
www.global.net.pl/g_prawo.xml - 40k
Selected response from:

cynamon
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3dziedzina prawacynamon
3 +2gałąź prawaCortejo
3 +1zbiór przepisów z dziedziny
Stanislaw Czech, MCIL
4organ prawny
Kornelia Kowszewicz


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
organ prawny


Explanation:
jak rozumiem, wystepujące w następujących działach prawa

Kornelia Kowszewicz
United States
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arkadiusz Jasinski: :)
1 hr
  -> dziękuję :)

disagree  Stanislaw Czech, MCIL: Boję, się że to nie o organ prawny tu chodzi, widziała Pani chociaż 1 przykład użycia "body of law" w takim znaczeniu?
1 day5 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
gałąź prawa


Explanation:
Jak niżej?


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo
Cortejo
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jolanta Konowalczyk: http://krak.janski.edu.pl/~mbalcer/prawo2.htm
3 hrs
  -> Dzięki!

agree  kterelak
10 hrs
  -> Dziekuję!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
dziedzina prawa


Explanation:
ForumPrawne.org Prawo i porady prawne - ForumPrawne.org ... Serwis obejmuje różne dziedziny prawa, m.in.: autorskie, cywilne, pracy, karne, administracyjne, ...
br.dmkhosting.com/ - 6k

Różne dziedziny prawa. Serwis prawny dla organizacji pozarządowych na portalu ... Postępowanie cywilne: http://www.justitia.pl/search.php?query=&topic=53 ...
www.oai.pl/index.php?module=subjects&func=viewpage&pageid=5 - 18k

Regulują je różne dziedziny prawa: prawo karne i cywilne, prawo autorskie, prasowe, konstytucyjne, prawo pracy i prawo podatkowe. ...
www.global.net.pl/g_prawo.xml - 40k


cynamon
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bajbus
3 hrs
  -> dziękuję:)

agree  Stanislaw Czech, MCIL
16 hrs
  -> dziękuję

agree  xxxAnzo
2661 days
  -> dzięki

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zbiór przepisów z dziedziny


Explanation:
Najczęsciej stosuje sie to określenie na zbiór przepisów (ustaw, a w common law też precedensów) z jakiejś dziedziny prawa. Może więc chodzi właśnie o taki zbiór przepisów należący do dziedziny prawa.

jeżeli jednak z tekstu jasno wynika, że wg autora np "civil law" jest przyłem na "body of law" to chodzi mu o dziedzinę prawa (określenie gałąź stosuje się raczej na kategorie podlegające pod jakąś dziedzinę - np prawo wykroczeń o gałąź prawa należąca do dziedziny prawa karnego. W języku potocznym traktuje się jednak te pojęcia jako synonimy.

Pozdrawiam Staszek

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 146

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Kuklinski
2850 days