KudoZ home » English to Polish » Other

total containment vessel

Polish translation: przewoźna komora balistyczna do unieszkodliwiania ładunków wybuchowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:total containment vessel
Polish translation:przewoźna komora balistyczna do unieszkodliwiania ładunków wybuchowych
Entered by: maciejm

23:01 Mar 19, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: total containment vessel
Jest to pojemnik na podwoziu kołowym lub gąsiennicowym, do którego wkłada się ładunek wybuchowy, bombę podłożoną przez terrorystów, i w tym pojemniku detonuje się go. Czy to w ogóle ma jakąś polską nazwę?
maciejm
Poland
Przewoźna komora balistyczna
Explanation:
W Polsce nie jest używany żaden jednolity termin dla tego urządzenia. Przeważnie mówie się na to potocznie "beczka". Właściwa komora balistyczna jest urządzeniem stacjonarnym, słyżącym do badania charakterystyk materiałów i ładunków wybuchowych.
Selected response from:

Witold
Poland
Grading comment
Dziękuję. Szkoda,że punktów nie można dzielić, bo bardzo mi się podoba łączna nazwa zaproponowana przez Panów Witolda i Anglistę. Obu Panom serdecznie dziękuję. M.M.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Przewoźna komora balistycznaWitold
5kompletna (stuprocentowa) jezdzaca oslona
Teresa Goscinska
3 +1...do unieszkodliwiania ładunków wybuchowychanglista
1 +1przewozna komora przeznaczona do przeprowadzania wybuchow kontrolowanych
Kasia Trzcińska-Draper


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kompletna (stuprocentowa) jezdzaca oslona


Explanation:
Moze tak to nazwac

Wg McGRAW DICTIONARY OF SCI.& TECNICAL TERMS
containment vessel=a gas tight-shell or other enclose around of reactor

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
przewozna komora przeznaczona do przeprowadzania wybuchow kontrolowanych


Explanation:
Od razu zaznaczam, ze nie mam pojecia czy istnieje polska nazwa takowego urzadzenia. Jezeli konieczne bedzie opisowe podejscie do aprawy, to moze na cos powyzsze sie przyda... :-)

Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: bardzo ładnie brzmi ta PRZEWOŹNA KOMORA (poniżej proponuję inną końcówkę)
5 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Przewoźna komora balistyczna


Explanation:
W Polsce nie jest używany żaden jednolity termin dla tego urządzenia. Przeważnie mówie się na to potocznie "beczka". Właściwa komora balistyczna jest urządzeniem stacjonarnym, słyżącym do badania charakterystyk materiałów i ładunków wybuchowych.

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454
Grading comment
Dziękuję. Szkoda,że punktów nie można dzielić, bo bardzo mi się podoba łączna nazwa zaproponowana przez Panów Witolda i Anglistę. Obu Panom serdecznie dziękuję. M.M.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
6 hrs
  -> patrz http://www.fire-safety-security.com/Manufacturers/Nabco/Nabc...

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
...do unieszkodliwiania ładunków wybuchowych


Explanation:
(unieszkodliwiania LUB neutralizacji LUB detonacji)

tu jest obrazek: http://army-technology.com/contractors/mines/nabco/nabco4.ht...

Chemical/Biological Containment Vessel - A bomb containment vessel that is designed to contain chemical and biological agents, as well as explosives and fragmentation. This is similar to the total containment vessel that the U.S. Capitol Police use.
http://www.defenselink.mil/speeches/1999/t19990311-cragin_et...

Olsztyn: bombowa komórka - rozbrojona WP 2001-05-28 (21:59)
W poniedziałek wieczorem pirotechnicy zneutralizowali ponadkilogramowy ładunek wybuchowy, który wywieźli z jednego z domów na olsztyńskim osiedlu. Unieszkodliwiona bomba składała się z trotylu i ładunku górniczego.
http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?_WID=173978


anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kasia Trzcińska-Draper: :-) we'll get there bit by bit...
4 hrs
  -> sure (and thank you!)