KudoZ home » English to Polish » Engineering (general)

retrofitted

Polish translation: dokonac modernizacji istniejących modeli/produktów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:retrofit
Polish translation:dokonac modernizacji istniejących modeli/produktów
Entered by: maciejm

23:04 Mar 19, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: retrofitted
"....chemical/biological upgrade may be retrofitted onto existing models". Chodzi też o "total containment vessel"
maciejm
Poland
W istniejacych modelach mozna dokonac chemiczno/biologicznej modernizacji
Explanation:
To brzmi wg mnie lepiej niz tlumaczenie slowo po slowie
Selected response from:

Teresa Goscinska
Grading comment
Dziekuje. Rowniez za dwie nastepne odpowiedzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3W istniejacych modelach mozna dokonac chemiczno/biologicznej modernizacji
Teresa Goscinska
4 +1w ramach modernizacji obecnie stosowanych modeli można dodać moduł chemiczny/biologicznyanglista
5Istniejące modele można zmodyfikować do potrzeb walki chamicznej/bilogicznejWitold
5wmontowanyAdam Siemienski


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wmontowany


Explanation:
albo zainstalowany

Adam Siemienski
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
W istniejacych modelach mozna dokonac chemiczno/biologicznej modernizacji


Explanation:
To brzmi wg mnie lepiej niz tlumaczenie slowo po slowie

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziekuje. Rowniez za dwie nastepne odpowiedzi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
2 hrs

agree  EWKA
6 hrs

agree  xxxMala Mi: zdecydowanie tak
7 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Istniejące modele można zmodyfikować do potrzeb walki chamicznej/bilogicznej


Explanation:
Retrofit = wyposażyć w coś już istniejące i użytkowane urządzenie (szczególnie w technice bojowej)

Witold
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  pidzej: dlaczego walka, dlaczego w technice bojowej? retrofitting występuje w samolotach cywilnych, urządzeniach przemyslowych, samochodach, tam, gdzie trzeba osiągnąć zgodność z nowymi normami ochrony środowiska, itp...
35 mins
  -> dlatego dodalem "zwłaszcza"

agree  anglista: możesz mieć rację, zważywszy na kontekst pytań MaciejaM w ostatnich dniach; co nie przeszkadza mi zaproponować jeszcze coś
7 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
w ramach modernizacji obecnie stosowanych modeli można dodać moduł chemiczny/biologiczny


Explanation:
?


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-20 15:13:01 (GMT)
--------------------------------------------------

albo tak: w ramach modernizacji, obecnie stosowane modele można rozszerzyć o moduł chemiczny/biologiczny

anglista
Works in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej: I like it
3 hrs
  -> me too...