KudoZ home » English to Polish » Other

infant restraint

Polish translation: fotelik samochodowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:infant restraint
Polish translation:fotelik samochodowy
Entered by: anglista

22:05 Mar 23, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: infant restraint
this is a type of a carseat for infants czyli niemowlat. Takie "seat" zwrocone jest w kierunku tylu samochodu. Jest dla dzieci, ktore waza mniej niz samo to 'seat' ale dla dzieci, ktore tez maja mniej niz rok.
Lota
United States
fotelik samochodowy
Explanation:
to i te poprzednie - to wszystko są foteliki (w internecie oferowanych jest mnóstwo "fotelików samochodowych" - wiadomo, że dla dziecka, bo "fotelik" a nie "fotel", więc tych wyrazów już nie dodają do nazwy
Selected response from:

anglista
Grading comment
I think this is the best. sounds a bit awkward but this is the best for my context.

Thank you.
Lota
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fotelik samochodowyanglista
4 +1fotelik do przewozenia niemowlat
maciejm
5 -1Przenosny koszyczek (lozeczko)dla niemowlat z mocowaniem do auta
Teresa Goscinska
4 -1siodelko samochodowe dla niemowlat
Ivona


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
siodelko samochodowe dla niemowlat


Explanation:
siodelko samochodowe dla niemowlat

Ivona
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: fotelik
13 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fotelik do przewozenia niemowlat


Explanation:
wiem, ze niemowle na nim lezy ale nie slyszalem o lezance dla niemowlat

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-24 00:24:37 (GMT)
--------------------------------------------------

fotelik-nosidelko - patrz odp booster seat

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki
54 mins
  -> Thank you

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fotelik samochodowy


Explanation:
to i te poprzednie - to wszystko są foteliki (w internecie oferowanych jest mnóstwo "fotelików samochodowych" - wiadomo, że dla dziecka, bo "fotelik" a nie "fotel", więc tych wyrazów już nie dodają do nazwy


    Reference: http://www.baby.com.pl/katalog.php?grupa_p=5&sortuj=&grp=&pw...
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454
Grading comment
I think this is the best. sounds a bit awkward but this is the best for my context.

Thank you.
Lota

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: jak najbardziej
13 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Przenosny koszyczek (lozeczko)dla niemowlat z mocowaniem do auta


Explanation:
Tak nazwalabym to. Jest to b. popularne i wygodne bo mozna nosic ten "koszyczek" (lozeczko) w reku i mocowac w aucie. Dziecko lezy w tym.
Prawdopodobnie nie ma oficjalnej nazwy polskiej.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-24 22:32:18 (GMT)
--------------------------------------------------

to nie jest fotelik, to jest malutkie przenosne lozeczko, nosi sie to jak duzy koszyk

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: ani koszyczek, ani łóżeczko - fotelik
3 hrs